خبرگزاری کار ایران

استاندار همدان مطرح کرد:

توجه به حاشیه شهر از اولویت‌های کشور است

استاندار همدان گفت: توانمندسازی و توجه به حاشیه شهر از اولویت‌های کشور در کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری همدان، محمد ناصر نیکبخت در نشست هم‌اندیشی درخصوص حاشیه شهر افزود: بر اساس بیانات مقام معظم رهبری اقدامات در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی 20 سال دیرتر در کشور آغاز شده است و به همین دلیل باید توجه و فعالیت بیشتری در این زمینه صورت پذیرد.

وی افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه، باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی  در حاشیه شهر اقداماتی انجام دهیم.

استاندار اضافه کرد: بعد از  سفر مقام معظم رهبری می‌خواهیم از برکات این سفر برای حل مشکل حاشیه نشینی استفاده کنیم،تعیین تکلیف کنیم و راه گسترش را ببندیم .

نیکبخت تصریح کرد: به حضور نمایندگان مردم همدان در مجلس، در این هم اندیشی نیاز داریم و به همین دلیل در این جلسه تصمیمی اتخاذ نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هرگونه تصمیم گیری برای انجام اقدامات در حاشیه شهر باید با مشارکت تمام دستگاه‌های نظارتی استان باشد.

استاندار ادامه داد:  باید حاشیه ایجاد شده را تعیین تکلیف کرد و در این کار کسی با ساخت و ساز قانونی مخالف نیست ، باید کاری کرد که هرکس خواست ساخت و ساز کند، با مراجعه به شهرداری و نهادهای مرتبط مجوز بگیرد البته نباید در شهرداریی اذیت شود.

نیکبخت اظهار داشت: مبنای تصمیم برای این مناطق باید پیشگیری از گسترش آنها باشد البته ما در مقابل یک عمل انجام شده قرار گرفته‌ایم ، یک عده از هم میهنان، بدون مجوز آمدند و در حاشیه شهرها ساخت و ساز کردند و اکنون در وضعیت خوبی نیستند و  راه‌کار این است که گسترش حاشیه نداشته باشیم.

کد خبر : ۴۳۶۸۶۴