خبرگزاری کار ایران

صبح امروز انجام شد؛

افتتاح دستگاه ماموگرافی بیمارستان ایران ایرانشهر با حضور وزیر بهداشت

دستگاه ماموگرافی بیمارستان ایران ایرانشهر با حضور دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، سیدحسن قاضی زاده هاشمی امروز شنبه در ادامه برنامه‌های سفر خود به شهرهای سیستان و بلوچستان از بیمارستان ایران ایرانشهر بازدید و دستگاه ماموگرافی این بیمارستان به ارزش تقریبی 2 میلیارد ریال را افتتاح کرد.

وی در این بازدید گفت: با راه‌اندازی این دستگاه امکان غربالگری و تشخیص به موقع بیماری‌های پستان در حوزه جنوب سیستان و بلوچستان که تا قبل از این مقدور نبود، فراهم شده است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر در حاشیه بازدید وزیر بهداشت از بیمارستان‌های ایرانشهر  گفت: طرح تحول نظام سلامت یکی از طرح‌های مهم دولت تدبیر و امید محسوب می‌شود که باعث تحول در زمینه درمان در سیستان و بلوچستان شده است.

 ایرج ضاربان تصریح کرد: قبل از طرح تحول نظام سلامت مردم ایرانشهر برای درمان مجبور بودند به مرکز استان یا سایر استان‌های کشور مراجعه کنند.
وی ادامه داد: همچنین امروز با افتتاح دستگاه ماموگرافی در بیمارستان ایران ایرانشهر امکان غربالگری و تشخیص به موقع بیماری‌های پستان برای نخستین بار در جنوب سیستان و بلوچستان فراهم شده است.

وی افزود: سالانه 10 هزار زایمان در حوزه علوم پزشکی ایرانشهر انجام می‌شود که ساخت بیمارستان 500 تخت و خوابی یکی از ضرورت‌های این حوزه است که امیدواریم وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در این زمینه نیز مساعدت کند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی ایرانشهر گفت: ارتقای این دانشکده به دانشگاه یکی از آرزوهای دیرین مردم این شهرستان بود که خوشبختانه با دستور قاضی زاده هاشمی این امر هم محقق شد.

 ضاربان اظهار داشت: با روی کار آمدن دولت تدبیر و امید در کشور شاهد ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی هستیم.

 مردم ایرانشهر امروز در دیدار با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی مشکلات خود را در حوزه‌های مختلف درمانی و بهداشتی مطرح کردند.

همچنین پزشکان بیمارستان ایران و خاتم الانبیا(ص) ایرانشهر نیز مشکلات خود را با وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی درمیان گذاشتند و قاضی زاده هاشمی نیز دستورات لازم را صادر کرد.

 قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به اتفاق شماری از معاونان و مسئولان این وزارتخانه از صبح روز جمعه با ورود به شهرستان سراوان سفر چهار روزه خود به سیستان و بلوچستان را آغاز کرد.
وی پس از بازدید طرح‌های بهداشتی درمانی در سراوان و دیدار با مسئولان و معتمدان، عازم شهرستان های دلگان و ایرانشهر شد و هم اینک نیز در حال رفتن به شهرستان قصرقند برای انجام عمل جراحی چشم ویژه بیماران نیازمند و محروم است.

کد خبر : ۴۳۶۴۸۲