خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست مطرح کرد:

فضای سیاسی کشور در دولت یازدهم بازتر شده است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جمع دانشجویان بوشهر گفت: فضای سیاسی کشور در دولت یازدهم بازتر شده است.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، معصومه ابتکار در جمع دانشجویان استان بوشهر با گرامیداشت این روز و با بیان اینکه روز دانشجو برای قشر دانشگاهیان بسیار مهم و مؤثر است، اظهار داشت: دوران دانشگاه ظرفیت خوبی برای رشد و تعالی انسان در عرصه‌های مختلف است و این روز در زندگی اجتماعی ایرانیان جایگاه بسیار مهمی دارد.
 
وی با بیان اینکه در دوران مبارزات رژیم ستم‌شاهی مشارکت دانشجویان بسیار مهم و مؤثر بود،گفت: در این دوران شهید آیت‌الله مرتضی مطهری و شریعتی مبنای فکری دانشجویان بود که از این دو شخصیت فرهنگی و سیاسی در ساقط شدن رژیم ستم‌شاهی استفاده می‌شد.
 
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه جریان دانشجویی در مقابله با استبداد و استعمار و آزادی ایران در رژیم ستم‌شاهی بسیار فعالانه فعالیت می‌کرد، افزود: حضور دانشجویان به خاطر آزادگی، فداکاری و ایستادگی در مقابل همه مشکلات و جریان‌ها بسیار مهم و تأثیرگذار بود و این حضور زمینه به میدان آمدن سایر قشرهای مردم بر ضد رژیم ستم‌شاهی فراهم کرد.
 
 ابتکار با بیان اینکه حضور دانشجویان در صحنه در قبل از پیروزی انقلاب ترس را به شجاعت تبدیل کرد، خاطرنشان کرد: حضور دانشجویان با شجاعت و ایستادگی با رهبری حضرت امام راحل سبب سقوط رژیم ستم‌شاهی شد.
 
وی با تشریح آن دوران و نقش مؤثر دانشجویان بیان کرد: حضرت امام راحل با درایت و شجاعت در تحقق پیروزی انقلاب اسلامی از همه قشرهای مختلف به ویژه دانشجویان بهره برد و پیروزی دوم انقلاب که تسخیر لانه جاسوسی بود شکل گرفت.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه دانشجویان حرکت تعالی‌بخش برای جامعه محسوب می‌شوند گفت: دانشجویان از درون باید خودشکوفایی کنند هر چند در این عرصه مشکلات بسیاری ممکن است وجود داشته باشد.
 
 ابتکار با بیان اینکه دانایی تنها به جمع‌آوری اطلاعات نیست تأکید کرد: دانشجویان باید با استفاده از آموخته‌های خود در عرصه‌های مختلف علمی، پژوهشی و جامعه حضور پیدا کنند و برای نجات کره زمین و جامعه بکوشند.
 
وی با بیان اینکه دوران دانشجویی فضای معرفت‌طلبی است افزود: این دوران بخشی از سفر زندگی و سفر قهرمانی انسان‌هاست می‌تواند تحول مهمی برای انسان و جامعه رقم بزند.
 
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امروز دنیا از دو موضوع مهم بسیار رنج می‌برد گفت: رنج جنگ، خشونت و بی‌رحمی و جنگ علیه طبیعت دو رنج بزرگ در زمین است که باید با تغییر این شیوه این عوارض را از بین ببریم.
 
 ابتکار با بیان اینکه اکنون امنیت پایداری در کشور حاکم است افزود: با وجود اینکه در کشورهای منطقه ناامنی، خشونت و کشتار وجود دارد، با تلاش دست‌اندرکاران با نام و بی‌نام اکنون امنیت پایداری در کشور برقرار است که جای قدردانی و سپاس دارد.
 
وی با بیان اینکه جنگ برای غلبه بر منابع طبیعی برای زیاده‌خواهی و یکه‌تازی انسان است گفت: برخی از انسان‌های زیاده‌خواه و یکه‌تاز برای غلبه بر منابع طبیعی علیه طبیعت جنگ به پا کرده‌اند ولی انسان‌های بیدار بر اساس قوانین طبیعت نمی‌گذارند این افراد به اهداف خودشان دست پیدا کنند.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه تغییر اقلیم در برخی نقاط جهان مشکلاتی فراهم کرده است افزود: در راستای مقابله با تغییر اقلیم 195 کشور با توافق پاریس امضاء کرده‌اند و جمهوری اسلامی ایران نیز عضو این توافق‌نامه شده است.

ابتکار با تأکید بر این نکته که دانش و علم نقش تأثیرگاری در مقابله با بحران‌ها و تخریب‌های زیست‌محیطی دارد گفت: دانشجویان در عرصه‌های مختلف به ویژه اقتصاد، منابع طبیعی و زیست محیطی برای جلوگیری از تخریب زمین بیشتر تلاش کنند و بر این اساس زمینه جلوگیری از این بحران فراهم کنند.
 
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو افزود: همه جریان‌های دانشجویی همواره روشنگر بوده که این مهم در 16 آذر، 22 بهمن و 13 آبان تحولاتی در کشور ایجاد کرده است .
 
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه جریانات دانشجویی باید در آگاهی‌بخشی جامعه اثرگذار باشد گفت: هرچند دوران دانشجویی دوران سختی است ولی باید در جهت کمک به اصلاحات جامعه همواره تلاش و فعالیت کرد.
 
 ابتکار با بیان اینکه حضور آگاهانه جریان دانشجویی سال 92 تحول بزرگی را رقم زد،گفت: مردم‌سالاری دینی در نظام اسلامی ایران از اهداف مهم دانشجویان است که با انتخاب رئیس‌ جمهور در سال 92 با روشنگری این مهم محقق شد.
 
وی با بیان اینکه فضای سیاسی کشور نسبت به گذشته بازتر شده گفت: فضای سیاسی کشور در دولت یازدهم با همه مشکلاتی که پیش روی این مهم بود بازتر از گذشته است و فضای آزادانه با طرح دیدگاه‌ها و انتخابات برای دانشجویان فراهم کرده است.
 
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: آزادی بیان در چارچوب قانون یکی از موضوعات مهم دولت است که این مهم محقق شده است.
 
 ابتکار با اشاره به اینکه برجام فرصتی برای ایران فراهم کرد گفت: برجام یک فرصت برای اینکه ایران در عرصه‌های اقتصادی و اجتماعی بتواند به آن چیزی که شایسته مردم است دست یابد.
 
وی با اشاره به اینکه آیین‌نامه HSE برای جلوگیری از آلاینده و آلودگی‌های زیست محیطی در منطقه پارس جنوبی ابلاغ شده است خاطرنشان کرد: با تلاش دولت یازدهم و وزیر نفت این آیین‌نامه اکنون در منطقه پارس جنوبی عملیاتی شده و در این راستا کارگروه‌های تخصصی تشکیل شده است.

کد خبر : ۴۳۵۵۶۹