خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر آموزش و پرورش در زنجان:

آسیب‌های اجتماعی ناشی از ضعف کرامت انسانی افراد است

asdasd
کد خبر : ۴۲۷۴۰۷

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان تالیف کتب درسی گفت: کسانی دچار آسیب های اجتماعی می شوند که کرامت انسانی ندارند.

به گزارش خبرنگار از زنجان، حجت الاسلام محی الدین بهرام محمدیان، معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان تالیف کتب درسی امروز چهارشنبه (19 آبان) در همایش استانی نقش نماز و تاثیر آن در کاهش آسیب‌های اجتماعی، گفت: صاحبنظران جامعه شناختی یکی از عوامل آسیب‌های‌اجتماعی را عدم ارزش گذاری انسان نسبت به خود اعلام می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی مبتلا به آسیب‌های اجتماعی می شوند که کرامت انسانی ندارند، ادامه داد: این افراد سعی می‌کنند تا به مسائل اجتماعی آسیب بزند که در نهاد این آسیب‌ها متوجه خود آنان می‌شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش با یادآوری اینکه این افراد دچار بحران هویتی هستند، ادامه داد: ظهور و بروز آسیب های اجتماعی با سرخوردگی افراد آغاز می شود.

حجت الاسلام محمدیان به نمونه هایی از آسیب های اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: تحقیقات نشان داده است افرادی که اعتقادات و باورهای قوی تری دارند از کرامت انسانی بالاتری برخوردار هستند.

رئیس سازمان تالیف کتب درسی ادامه داد: همین تحقیقات نشان داده است که افرادی که از طریق نماز پیوند قوی‌تری با خداوند برقرار می کنند در برابر مسائل و مشکلات صبور هستند.

وی با یادآوری اینکه دوره درمان افراد متدین با افراد بی دین متفاوت است، خاطرنشان کرد: در بررسی انجام شده بین بیماران مبتلا به سرطان در بیمارستان امام رضا و شریعتی در تهران، مشخص شده است که افرادی که به خداوند توکل دارند از درمان پذیری بالاتری برخوردار هستند.

به گفته حجت الاسلام محمدیان، نماز اسلامی زیباترین جلوه پرستش است که اسراسر آن باید کشف شود چرا که اذکار نماز آثار دنیوی، معنوی و اخروی دارد.

رئیس سازمان تالیف کتب درسی با بیان اینکه میراث تمام انبیا و امامان است، گفت: نماز موجب می شود احساس پوچی و بی هویتی از چهره انسان زدوده شود.

وی با اشاره به اینکه نماز معنابخش زندگی انسان است افزود: بسیاری از مشکلات و مسائل اجتماعی به دلیل روی گردانی از نماز و باورهای دینی رخ می دهد ولی توجه به این مساله که مسائل و مشکلات اقتصادی هم زمینه گناه و آسیب ها را فراهم می کند هم باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: به فرموده قرآن کریم امام مسلمین باید در حالت رکوع هم از اعطای زکات غفلت نکند از اینرو باید افرادی که از وضعیت اقتصادی مناسبی برخوردار هستند به نیازمندان کمک کنند چرا که شکم گرسنه حرفی از اسلام و دین نمی فهمد.

وی با اشاره به اینکه برخی از آسیب های اجتماعی ناشی از هوس بازی و پرخوری نیست، اظهار کرد: بسیاری از افراد به ناچار و نیازی که احساس می کنند دست نیاز به سمت مردم دراز می کنند که همین مساله موجب می شود تا عزت نفس افراد از بین رفته و به راحتی دست به کارها و اقدامات ناشایست بزنند.

حجت الاسلام محمدیان خطاب به دستگاه ها و نهادهای اجتماعی خواستار توجه به این افراد شد و گفت: اگر زمینه ای برای تامین نیازهای این افراد فراهم شود آنان دست از اقدامات ناشایست و آسیب های اجتماعی برمی دارند.

رئیس سازمان تالیف کتب درسی همچنین به سیاست های توازن و هم افزایی فرهنگی اشاره کرد و گفت: خانه، مدرسه و مسجد سه راس مثلثی هستند که باید در کنار هم حرکت کنند.

به گفته وی، اگر ارزش های مسجد در خانه و مدرسه رعایت نشود و یا برعکس نمی توان از اقداماتی که در هریک از این مراکز انجام می شود، انتظاری داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز