خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس‌خبرداد:

تخصیص 500میلیون دلار برای آبیاری تحت‌فشار کشور/ آبیاری 12 هزار هکتار از اراضی گچساران و باشت با شبکه‌های تحت فشار

asdasd
کد خبر : ۴۲۶۳۵۲

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی از تخصیص اعتباری معادل 500 میلیون دلار برای آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی در بودجه امسال خبرداد.

به گزارش ایلنا از گچساران، غلامرضا تاج گردون در نشست دهیاری‌های این شهرستان گفت: از این محل نیز اعتباری معادل ۱۰۰ میلیارد تومان برای آبیاری تحت فشار اراضی کشاورزی شهرستان های گچساران و باشت پیش بینی شده است.

وی افزود: در برنامه چهارساله طراحی شده برای بخش کشاورزی شهرستان های گچساران و باشت، 12 هزار هکتار از شبکه های آبیاری تحت فشار بهره مند می شوند.

نماینده گچساران و باشت در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی با بیان اینکه از میزان اراضی پیش‌بینی شده، سه هزار هکتار با اعتباری بیش از 300 میلیارد تومان دارای شبکه‌های آبیاری تحت فشار می‌شوند، اظهار داشت: در سال‌جاری هزار هکتار از این اراضی با اعتباری برابر با 100 میلیارد تومان شبکه گذاری می شوند.

تاج گردون گفت: سهم آورده کشاورزان در این طرح تنها 15 درصد خواهد بود.

وی در بخش دیگر از سخنان خود به وضعیت اینترنت در روستاهای گچساران و باشت نیز اشاره و خاطرنشان کرد: 115 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان‌ها تنها 15 روستا از نعمت سرعت اینترنت پرسرعت برخوردار هستند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: 15 روستای کنونی درگچساران بعنوان روستاهای پایلوت برای برخوردار شدن سایر روستاها از نعمت اینترنت درنظرگرفته شده اند.

توزیع سه میلیون تن قیر رایگان برای آسفالت محورهای روستایی 

تاج گردون به وضعیت آسفالت نمودن محورهای روستایی در حوزه انتخابیه خود نیز اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته 17 هزارتن قیر رایگان برای محورهای روستایی کهگیلویه و بویراحمد تخصیص داده شد.

وی با بی سابقه خواندن این میزان قیر رایگان به سایر استان های دیگر کشور، اظهارداشت: 10 درصد مجموع قیر رایگان کشور در روستاهای کهگیلویه و بویراحمد برای آسفالت محورهای ارتباطی بکار برده شد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجالس نهم و دهم شورای اسلامی گفت: در اصلاح بودجه هفته گذشته، میزان قیر رایگان پیش بینی شده از 2 میلیون تن به سه میلیون تن تغییر کرد.

تاج گردون در بخشی دیگر از سخنان خود به موضوع تخصیص اعتبارات درآمدهای حاصله از ارزش افزوده کلان شهرها به روستاها و شهرهای کم جمعیت نیز پرداخت.

وی گفت: در کمیسیون تلفیق و در برنامه شش ماهه مصوب شد که 40 درصد درآمد ارزش افزوده کلان شهرها کسر و به شهرهای کوچک و روستاها تزریق شود.

نماینده گچساران و باشت در مجالس نهم و دهم شورای اسلامی افزود: درآمد ارزش افزوده کلان شهرها 20 درصد ، روستاها 30 درصد و شهرهای کوچک 50 درصد بود که 20 درصد کلان شهرها را به 12 درصد کاهش داده و از مجموع هشت درصد کسر شده از درآمد ارزش افزوده کلان شهرها، پنج درصد را به روستاها و سه درصد را به شهرهای کوچک اختصاص دادیم.

تاج گردون گفت: با این تغییرات و کسرهای صورت گرفته در درآمد ارزش افزوده کلان شهرها، اکنون این درآمد برای خود کلان شهرها به 12 درصد رسیده و برای شهرهای کوچک به 53 درصد و برای روستاها نیز به 35 درصد رسید.

وی افزود: از سال آینده ، این مصوبات اجرایی می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز