خبرگزاری کار ایران

رئیس‌سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان:

90درصد مطالبات گندم‌کاران سیستان و بلوچستان پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۴۲۳۷۸۰

رئیس‌سازمان‌جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: تاکنون از مجموع مطالبات گندم‌کاران این استان از دولت 90 درصد شامل بیش از 788 میلیارد ریال پرداخت شد و مابقی مبالغ تا پایان هفته پرداخت خواهد شد.

به گزارش ایلنا از زاهدان، رضا نجفی با اشاره به خرید 70هزار و 998 تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان این استان از اواسط اسفند پارسال تا پایان مهرماه سال‌جاری افزود: 68 هزار و 798 تن از مجموع گندم‌های خریداری شده به سیلوهای استان حمل و 2 هزار و 200 تن آن به عنوان گندم بذری خریداری شد.

وی اظهار داشت: در سال زراعی 94-95، 70 هزار و 600 هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان به کشت گندم اختصاص یافت که 39 هزار و 700 هکتار از این سطح زیر کشت، مربوط به شمال استان بود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال گندم مازاد بر مصرف کشاورزان استان با قیمت هر کیلو 12 هزار و 705 ریال توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی و سازمان تعاون روستایی استان در 13 مرکز خریداری و به سیلوها حمل شد.

نجفی ارقام گندم کشت شده در مزارع سیستان و بلوچستان را هامون، کراس بولانی، کویر، سیستان، افق و ارگ ذکر کرد و اظهارداشت: سال گذشته 50 هزار تن گندم از کشاورزان استان خریدار شد.

وی با بیان اینکه حدود 150هزار بهره‌بردار استان در کار کشت و برداشت گندم فعالیت دارند، گفت: در سال زراعی 95-96 با هدف مصرف بهینه آب و افزایش عملکرد در واحد سطح، کشت گندم از 70 هزار و 600 هکتار فعلی به 67 هزار هکتار کاهش می یابد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز