خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت در البرز مطرح کرد:

عزم دولت برای جلوگیری از خام فروشی معدنی در کشور

asdasd
کد خبر : ۴۲۲۴۲۳

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: دولت عزم خود را برای جلوگیری از خام فروشی معدنی در کشور بکار گرفته است.

به گزارش ایلنا در کرج، مهدی کرباسیان امروز درنخستین سمپوزیوم بین‌المللی فعالان فرآوری مواد معدنی در شهرک صنعتی میثاق شهرستان ساوجبلاغ استان البرز، هماهنگی بیشتر فعالان معدن و تبادل دانش، با کشورهای پیشرفته برای جلوگیری از خام فروشی را ازاهداف اصلی برگزاری این سمپوزیوم عنوان کرد.

وی در ادامه با بیان این که دولت عزم خود را برای جلوگیری از خام فروشی معدنی در کشور بکار گرفته است، امضای تفاهمنامه همکاری آموزشی و اکتشاف عناصر نادر خاکی با سازمان زمین شناسی فنلاند را از برنامه این سمپوزیوم اعلام کرد.

رئیس هیات عامل ایمیدرو در ادامه، با بیان این که نمایندگانی از کشور فنلاند و دانشگاه‌های معتبری از هند و ایران، در حال ارائه راهکار و تحقیقات خود در این خصوص هستند، خاطرنشان کرد: شرکت‌های بین‌المللی معدنی که در منطقه فعالیت دارند، به جای ارسال نمونه‌های تحقیقاتی خود به کشور متبوع‌شان یا یک آزمایشگاه مرجع، می‌توانند از ایران بهره بگیرند و فعالیت مشترکی به این ترتیب صورت گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: ایران هم اکنون، در زمینه تحقیقات فرآوری مواد معدنی رشد قابل توجهی یافته و در منطقه خاورمیانه رتبه اول را در این خصوص دارد و همچنین در حال حاضر، در جمع پنج مرکز برتر مشابه تحقیقاتی معدنی، در سطح جهان قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز