خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد:

بذل و بخشش دولت قبل به برخی واحدهای دامی کهگیلویه و بویراحمد خلاف قانون بود

asdasd
کد خبر : ۴۱۹۰۳۰

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت تسهیلاتی خلاف قانون در دولت گذشته به برخی از واحدهای دامی در این استان خبر داد و این اقدام را برپایه رانت، رابطه و سفارش دانست.

جعفر گوهرگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در گچساران گفت: متاسفانه در دولت گذشته شاهد برخی بذل و بخشش‌های کاملا غیرقانونی در حوزه تسهیلات برخی واحدهای دامی در کهگیلویه و بویراحمد بوده‌ایم.

وی با بیان اینکه به دلیل نبود آمار دقیق از تعداد این بذل و بخشش‌ها، نمی‌توانیم آمار دقیقی ارائه دهیم، اظهار داشت: تنها تعداد اندکی از این واحدها را شناسایی کرده‌ایم که به طور مثال برای یک واحد دامی بیش از 200 میلیون تومان تسهیلات بخشیده شده و برای دیگری حدود 10 میلیون تومان!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: دولتی که ندای عدالت‌خواهی و رفع تبعیض را سر می‌داد این‌گونه بین واحدهای دامی کهگیلویه و بویراحمد عدالت را اجرا کرده که این اقدام اکنون سبب نارضایتی بسیاری از دارندگان واحدهای دامی در استان شده است.

گوهرگانی با تاکید بر اینکه این بذل و بخشش‌ها به هیچ عنوان براساس"حق" صورت نگرفته، خاطرنشان کرد: این بذل و بخشش‌ها تنها براساس رانت، رابطه‌بازی و سفارش‌های اداری و غیر اداری سیاسیون صورت گرفته است.

وی گفت: در دولت گذشته برای برخورد با این بی‌عدالتی‌ها شاید دستگاه‌های نظارتی وجود داشته اما دستگاه متولی و مجری برای جلوگیری از این بی عدالتی‌ها وجود نداشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: بذل و بخشش‌هایی که برای برخی واحدهای دامی در این استان در دولت گذشته صورت گرفته براساس رابطه‌بازی با مرکز و از طریق برخی سیاسیون داخلی انجام گرفته است.

گوهرگانی با تاکید بر غیرقانونی بودن حذف تسهیلات دامی از سوی دارندگان این واحدها توسط دولت گذشته، تصریح کرد: ما از دستگاه‌های نظارتی و بازرسی می‌خواهیم در کمترین زمان ممکن این موضوع را به نتیجه رسانیده تا از بی عدالتی‌ها  و ادامه نارضایتی‌ها جلوگیری شود.

وی گفت: ما معتقدیم اگر قرار است عدالت اجرا شود بایستی تسهیلات بخشش شده توسط آقایان گذشته، اکنون به طور اقساط از دارندگان واحدهای دامی اخذ تا عدالت اجتماعی برقرار و نارضایتی‌ها به اتمام برسد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در دولت تدبیر و امید خبری از این بذل و بخشش‌های خلاف قانون نبوده و نخواهد بود و از سویی تنها صندوق بیمه محصولات کشاورزی کمک‌های ناچیزی انجام می‌دهد و یک ریال هم کمک بلاعوض مثل کمک‌های خلاف قانون دولت گذشته انجام نشده و نمی‌شود.

گوهرگانی گفت: سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد به طور حتم پیگیر موضوع بذل و بخشش‌های خلاف قانون به واحدهای دامی شناخته شده خواهد بود و اطلاعات لازم را در آینده نزدیک نیز اطلاع‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز