خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله رئیسی مطرح کرد:

مردم زنجان الگوی ملی در مراسم عزاداری سیدالشهدا هستند

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۳۴۷

تولیت آستان قدس‌رضوی در زنجان، گفت: حرکتی که در زنجان در روز هشتم محرم اتفاق می‌افتد، حرکتی الگوساز برای سایر ملت‌ها شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از زنجان، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در حاشیه حضور در عزاداری حسینیه اعظم زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حرکت مردم زنجان در این روز همراه با تعقل، احساس و عاطفه و عشق به خدا است، تصریح کرد: به نظر بنده حرکت مردم زنجان مظهر «لبیک یا حسین» است و در لبیک به فریاد استغاثه امام حسین(ع) در روز عاشورا گفته می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه سخنان خود اضافه کرد: خوشبختانه پس از حرکت مردم زنجان دیگر استان‌ها نیز آن را الگو قرار داده‌اند و جلوه بسیاری داشته است.

وی همچپنین با اشاره به اینکه هم‌اکنون نیز فریاد استغاثه امام حسین(ع) وجود دارد، اضافه کرد: لبیک امروز نیز همان لبیک 14 قرن قبل است و کسانی که امروز لبیک به امام حسین می‌گویند، در واقع به ندای آن روز امام حسین(ع) لبیک گفته‌اند.

گفتنی است مراسم عزاداری هشتم محرم هرسال از محل حسینیه اعظم آغاز می شود و معمولاً همزمان با اذان مغرب به امامزاده ابراهیم پایان پیدا می‌یابد که به عظمت و شکوه آن این مراسم در 15 دی‌ماه 87 با شماره ثبتی 10 به عنوان دهمین مورد از میراث معنوی ثبت‌شده در ایران است.

طبق پیش‌بینی امسال نیز بیش از 500 هزار نفر در مراسم هشتم محرم حضور پیدا خواهند کرد که در همین راستا تمهیدات لازم از سوی مسئولان اجرایی اندیشیده است.

امسال بیش از 3 هزار همیار محرم در برگزاری مراسم هشتم محرم همکاری خواهند کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز