خبرگزاری کار ایران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور در البرز مطرح کرد:

روند حمایتی-معیشتی خانواده‌های ایثارگران دنبال می‌شود/نهایی شدن بازنگری قانون جامع ایثارگران

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور از روند نهایی شدن بازنگری قانون جامع ایثارگران کشور و ابلاغ آیین نامه‌های جدید این قانون در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایلنا در البرز، حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی محلاتی امروز در اولین همایش سراسری تشکل‌های شاهد و ایثارگر کشور، در مجتمع فرهنگی تفریحی ایثار ساوجبلاغ استان البرز با بیان اینکه فرزندان ایثارگران، جانبازان و شهدا  مایه مباهات کشور هستند گفت: تاکنون 7 هزار تن از فرزندان شهدا و ایثارگران کشور به عنوان نخبه شناخته شده‌اند.

وی در ادامه با اشاره به روند حمایتی- معیشتی از این قشر گفت: دراین زمینه با همراهی مرکز دانش پژوهان و تشکل‌ها در سراسر کشور نسبت به تسهیل در رشد و تکامل این افراد اقدامات مناسبی صورت پذیرفته است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همچنین در سازمان اقتصادی کوثر 362 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر مشغول به کار شده‌اند و در آینده نیز بر این باور هستیم که چنین اقدامی توسعه پیدا کند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت ساماندهی تشکل‌های همکار بنیاد شهید افزود: بنیادی که با 3 میلیون و 250 هزار نفر جامعه بزرگی را تشکیل داده باید با تعامل و همراهی تشکل‌ها هدایت و ساماندهی شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در اساسنامه این سازمان  2 محور مهم یعنی رسیدگی به وضعیت ایثارگران و اقداماتی برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه مطرح شده است خاطر نشان کرد: درسال‌های گذشته از مواردی مهم غفلت شده که برنامه ریزی برای تداوم اقدامات از اهم این موضوعات بوده است.

وی در ادامه با اشاره به طبقه بندی برنامه ریزی‌ها برای پیشبرد برنامه بنیاد شهید، به سه شکل کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت گفت: تشکل‌های همکار باید اتاق فکری برای بنیاد شهید و امور ایثارگران باشند زیرا درصدد واگذاری بخشی از مسئولیت‌ها به تشکل‌های ایثارگری و فرزندان شهدا هستیم.

وی در ادامه با بیان اینکه باید با استفاده از تشکل‌های ایثارگری مشکلات و موانع جامعه ایثارگری را شناسایی و رفع کنیم افزود: هرقانونی که به نفع ایثارگران باشد در صورت وجود امکانات و بستر لازم اجرایی می‌شود و اهتمام لازم برای خدمات رسانی به ایثارگران وجود دارد.

شهیدی در ادامه با بیان اینکه قانون جامع ایثارگران با ابتکار ایثارگران نوشته و در اوایل 93 ابلاغ شد و این قانون بار مالی سنگینی داشت گفت: هر چند بخشی از این قانون اجرایی شد اما مباحث مالی آن بر زمین ماند که در بازنگری‌ها، آیین نامه‌های آن در حال تدوین و تصویب است.

وی با تاکید براین نکته که درحال تجدید نظر در قانون جامع ایثارگران هستیم افزود: بر این اساس تصویب بازنگری این طرح در مراحل پایانی قرار دارد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: عمده اقدامی که در قانون جامع داریم در دبیر خانه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که توسعه این فرهنگ در جامعه ضرورت دارد.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح سپاس در کشور گفت: در اجرای این طرح تاکنون با 420 هزار ایثارگر دفاع مقدس دیدار شکل گرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص عیادت از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران افزود: باید دیدار با خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران در دستور کار مدیران و مسئولان در رده‌های مختلف قرار گیرد.

کد خبر : ۴۱۴۷۸۷