خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد:

بهره برداری از طرح گاز رسانی به 3 روستای شهرستان چگنی

کد خبر : ۴۰۴۴۳۴

فرماندار شهرستان دوره چگنی گفت:به مناسبت هفته دولت طرح گازرسانی به ۳ روستای بخش ویسیان شهرستان چگنی توسط فرماندار این شهرستان مورد بهره برداری قرار گرفت.

 قدرت اله ترابی نژاد ظهر رور پنج شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایلنا در خرم آباد، افزود: در هفته دولت ۶۱ پروژه با اعتبار ۳۵ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان در زمینه های گازرسانی، جاده چهارخطه، پروژه های کشاورزی، راه، برق، اقتصادی و ... افتتاح می شود.

وی بیان داشت: امروز پروژه گازرسانی به سه روستای پاهلت، چم باغ علیا و چم باغ سفلی با اعتبار ۷۵۰ میلیون تومان از اعتبارات داخلی شرکت گاز افتتاح  شد.

 فرماندار چگنی با بیان اینکه روستاهای دارای خطوط گاز در شهرستان چگنی را طی سالهای گذشته از ۴ درصد به ۳۲ درصد رسانده ایم، عنوان کرد: پیش بینی می شود تا پایان امسال تعداد روستاهای برخوردار از نعمت گاز در شهرستان چگنی به ۶۶ روستا برسد و امیدواریم به میزان ۵۰ درصد روستاهای گازدار در شهرستان برسیم.

وی در ادامه با اشاره به پل سیمانی این روستا اشاره کرد و گفت: نظام جمهوری اسلامی خدمات خوبی برای مردم داشته است به عنوان مثال پلی با این عظمت برای یک روستای ۶۰ خانواری نشان دهنده خدمات رسانی این نظام به مناطق محروم است و مردم نیز باید قدردان نظام جمهوری اسلامی باشند .

در پایان پروژه گازرسانی به این سه روستا توسط فرماندار و با حضور جمعی از مسئولین شهرستان چگنی افتتاح شد. 

افتتاح مجتمع آبرسانی شوراب شهرستان چگنی در دومین روز از هفته دولت

فرماندار شهرستان چگنی با بیان اینکه به مناسبت هفته دولت مجتمع آبرسانی شوراب شهرستان چگنی توسط فرماندار  و با حضور مسئولین این شهرستان  در روز دوم هفته دولت افتتاح شد، اظهار داشت: مجتمع آبرسانی شوراب با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۲۷ میلیون تومان و با هدف آبرسانی به ۱۲ روستاهای پشت تنگ چنار، بن روتله، چهارگوش، نجم سهیلی، سراب محمودوند، زیر چشمه، بیشه شیران، سرکانه، شوراب معدن گچ، پل شوراب، دره محمد قلی و جودل دل  با جمعیتی بالغ بر ۱۶۱۸ نفر است.

وی با دشوار دانستن تهیه آب شرب سالم برای روستاها گفت: قبلا مردم از آب چشمه هایی که در کنار روستاها بودند استفاده می کردند ولی به لحاظ خشکسالی هایی که وجود دارد چشمه ها خشک شده و تامین آب شرب برای روستا ها هزینه های بسیاری در بر دارد.

ترابی نژاد تاکید کرد: از مردم انتظار می رود در مصرف آبی که با زحمت و هزینه تهیه می شود صرفه جویی داشته باشند تا این سرمایه ملی و خدادادی را از دست ندهیم.                                                   

وی یادآور شد: امسال در شهرستان چگنی ۶۱ پروژه با اعتبار ۳۵ میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومان برای افتتاح داریم.

افتتاح ۳۷ طرح اشتغال زایی صندوق کارآفرینی امید در شهرستان چگنی

  قدرت اله ترابی نژاد فرماندار شهرستان چگنی  با اشاره به شعار امسال، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل  بیان داشت: ۳۷ طرح صندوق کارآفرینی امید در شهرستان چگنی یه مرحله بهره برداری می رسد که با دادن تسهیلات کم بهره و قرض الحسنه به خانواده ها، توانمند سازی خانواده ها را به دنبال داشته و ایجاد اشتغال پایدار دارد و بزرگترین خدمت به مردم است.

 فرماندار شهرستان چگنی افزود: اعتبار این طرح ها ۶ میلیارد و ۷۱۱ میلیون ریال است که امروز به نمایندگی این ۳۷ طرح، طرح پرورش گاو، آقای شاکرمی که با تسهیلات ۳۰۰ میلیون ریالی توسط صندوق کارآفرینی و ۱۵۰ میلیون ریال آورد شخص افتتاح می شود.

وی با  بیان اینکه این طرحهای اقتصادی کوچک می تواند ضمینه ساز اشتغال پایدار در استان باشد عنوان کرد: با بهره برداری از این طرح ها بعنوان الگو و فرهنگ سازی اشتغال، خانواده ها برای دریافت تسهیلات مراجعه می کنند و سود بانکی این تسهیلات را دولت تقبل کرده که به صندوق کارآفرینی امید پرداخت می کند.

 ترابی نژاد خاطرنشان کرد: امیدواریم  بتوانیم روز به روز در سراسر شهرستان طرح های این چنینی را بیشتر ترویج دهیم تا خانواده بتوانند اموراتشان را بگذرانند و بتوانیم در جهت توانمند سازی وضعیت اقتصادی و معیشتی خانواده ها اقدامات مثبت بیشتری را انجام دهیم.

 قدرت الله ترابی نژادبا اشاره به اینکه ۲۷۵ پروژه کوچک و بزرگ از زمان مدت روی کار آمدن دولت یازدهم در شهرستان دوره چگنی اجرا شده است اظهار داشت: ۸۷۶ میلیارد و ۳۱۲ میلیون ریال اعتبار برای اجرای این طرح ها در بخش های مختلف هزینه شده و هم اکنون این خدمات برای مردم ولایتمدار این شهرستان مشهود بوده و از آن بهره می برند.

وی با اشاره به اینکه بنیانگذار کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری بر ضرورت تشریح خدمات نظام برای مردم تاکید داشته اند افزود: خدماتی که طی این چند سال اجرا شده نقش مهمی در توسعه،عمران و آبادانی شهرستان دوره چگنی در حال و آینده دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز