خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

هزینه پنج هزار میلیارد ریالی برای توسعه جاده‌ای لرستان

وزیر راه و شهرسازی گفت: در سال گذشته برای توسعه جاده‌ای لرستان بیش از پنج هزار میلیارد ریال در قالب قراردادهای مختلف هزینه شده است.

به گزارش روز پنج‌شنبه خبرنگار ایلنا در خرم آباد، عباس احمد آخوندی در آیین افتتاح همزمان 72 کیلومتر بزرگراه و راه روستایی لرستان از عقد قرارداد 5 هزار میلیارد ریالی برای توسعه جاده‌های لرستان خبر داد و افزود: امروز علاوه بر افتتاح 40 کیلومتر راه روستایی، 18 کیلومتر در شهرستان کوهدشت و 14 کیلومتر در شهرستان نورآباد بهره‌برداری شد.

وی بیان کرد: به طور تقریبی همه ورودی‌های شهرستان‌ها سمت به خرم‌آباد وضعیت بسیار خوبی پیدا کرده است و باید این روند ادامه یابد و محور خرم‌آباد به نورآباد تا استان کرمانشاه نیز ادامه داشته باشد.

آخوندی تصریح کرد: محور خرم‌آباد – نورآباد کریدور سراسری شمال به جنوب است که بهره‌بردار آن همه مردم ایران هستند و اجرای این طرح گامی برای گسترش ارتباطات و توسعه منطقه است.

وزیر راه و شهرسازی افزود: طرح تونل اتصال الشتر به بروجرد نیز فعال شده است و  همچنین در جنوب غرب برای اتصال پلدختر به آبدانان احداث یک تونل مهم در حال اجراست.

وی عملکرد پیمانکار، مشاور و کارکنان اداره راه و شهرسازی لرستان در اجرای این طرح‌ها را مثبت خواند و افزود: نمایندگان لرستان در مجلس نیز پیگیری و کمک کرده‌اند و اکنون هماهنگی بسیار خوبی میان وزارتخانه و نمایندگان وجود دارد که انتظار می‌رود گام‌های موثرتری برای توسعه استان برداشته شود.

همزمان با این بهره‌برداری، 18 کیلومتر از باند دوم محور خرم‌آباد - کوهدشت در قطعه بلوران و 40 کیلومتر راه روستایی با حضور معاونان وزیر در استان زیر بار ترافیک قرار گرفت.

بازدید از چند طرح راهسازی و شرکت در جلسه شورای اداری از جمله برنامه‌های سفر یک روزه آخوندی به لرستان استبرای اجرای این طرح‌ها 740 میلیارد ریال هزینه شده است.

آخوندی بیان کرد: قصد داریم از جنوب به غرب کشور اتصال پلدختر به آبدانان را انجام دهیم که این پروژه در حال پیگیری بوده که توضیحات بیشتر آن در شورای اداری استان مطرح می‌شود.

وی گفت: هماهنگی خوبی بین وزارتخانه و نمایندگان استان لرستان در مجلس وجود دارد.

به گفته وی اکنون طرح‌های مطلوبی درباره توسعه حمل و نقل هوایی و زمینی لرستان در حال انجام بوده و با اتمام طرح توسعه فرودگاه، انجام مستقیم پروازهای بین المللی در این مرکز فراهم خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی با حضور در محور خرم آباد - نورآباد، یک قطعه از باند دوم این طرح را به طول 14 کیلومتر افتتاح کرد.

کد خبر : ۳۹۷۳۶۶