خبرگزاری کار ایران

بیش از یک میلیون هکتار به شیوه نوین آبیاری می‌شوند

معاون آب و خاک وزارت کشاورزی گفت: یک میلیون و 350 هزار هکتار از زمین‌های کشور برای آبیاری به شیوه نوین در دستور کار قرار دارد.

به گزارش ایلنا، علیمراد اکبری امروز در دیدار با پیمانکاران و مشاوران طرح عمرانی 46 هزار هکتاری نیمروز 2؛ با اعلام این خبر درباره این طرح گفت: پیمانکارانی که در طرح مهم 46 هزار هکتاری در منطقه سیستان، موفقیت کافی را نداشته باشند در سایر طرح های این وزارتخانه در کشور به کار گرفته نخواهند شد.

وی با تاکید بر اتمام به موقع اجرای طرح 46 هزار هکتاری شمال سیستان و بلوچستان تصریح کرد: تحویل به موقع یکی از اولویت های مهم این طرح است که نباید در این فرآیند کیفیت را فدای کمیت کرد.

وی گفت: طرح آبرسانی به 46 هزار هکتار از زمینهای سیستان از طریق لوله برای رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری در این منطقه از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید در انجام آن هیچ گونه کوتاهی صورت گیرد.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی افزود: منطقه سیستان یکی از مناطق محروم و فقیر کشور محسوب می شود که باید به منظور کارآفرینی از افراد بومی در طرح آب رسانی به 46 هزار هکتار از زمینهای منطقه استفاده کرد.

اکبری ادامه داد: پیمانکاران باید از ماشین آلات و وسایل سنگین موجود و متعلق به مردم این منطقه در طرح 46 هزار هکتاری استفاده کنند.

وی خاطر نشان کرد: 10هزار هکتار از طرح 46 هزار هکتاری در سیستان باید در مدت یکسال تحویل داده شود که این امر یکی از اهداف در این طرح است.

وی ادامه داد: 20 پیمانکار، 20 مشاور، 15 بازرس و بیش از 1300 کارگر هم اینک در این طرح مشغول به کار هستند.

معاون آب و خاک وزیر جهاد کشاورزی افزود: به منظور اتمام به موقع طرح 46 هزار هکتاری در شمال سیستان و بلوچستان در صورت نیاز تمام افراد باید به صورت 2 شیفت کار کنند.

وی اظهار کرد: یک میلیون و 350 هزار هکتار از زمینهای کشور به منظور آبیاری به شوه نوین در دستور کار قرار دارد.

طرح عظیم آبرسانی به 46 هزار هکتار از زمینهای منطقه سیستان در شمال سیستان و بلوچستان در سفر رئیس جمهوری به این استان تصویب و اینک بیش از 14 درصد پیشرفت فیزیکی در کل و 80 درصد پیشرفت نیز در بخش پایلوت داشته است.

سیستان با پنج شهرستان زابل، زهک، هامون، هیرمند و نیمروز در شمال سیستان و بلوچستان واقع شده است.

نیمروز در 210 کیلومتری شمال زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

کد خبر : ۳۹۶۱۵۶