خبرگزاری کار ایران

فرماندار خوی خبر داد:

مصرف بیش از 90 درصد آب خوی در بخش کشاورزی

فرماندار شهرستان خوی گفت: بیش از 90 درصد از آب شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از سلماس، حسین سیوانی‌اصل در دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان خوی که ظهر امروز برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌های این شهرستان اظهار داشت: اگر اداره امور آب استان و شهرستان در زمینه رفع تصرف و تجاوز به بستر و حریم رودخانه‌ها اقدام نکنند فرمانداری خوی از طریق مراجع قانونی و مسئولان استانی و حتی کشوری بصورت جدی در این موضوع وارد خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 90 درصد از آب شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود و متأسفانه تا کنون در زمینه اجرای طرح‌های آبیاری نوین کشاورزی اقدامات موثری در شهرستان انجام نشده، تصریح کرد: با توجه به بحران کمبود آب و ممنوعه بودن دشت خوی لازم است دستگاه‌های اجرایی شهرستان در زمینه کاهش مصرف و مدیریت منابع آب برنامه ریزی کنند علی‌الخصوص در بخش کشاورزی باید طرح های آبیاری قطره‌ای و بارانی در سطح وسیعی در شهرستان اجرا شود.

به گزارش ایلنا، یکی از مصوبات کمیته حفاظت از منابع آب شهرستان خوی، طرح الزام حفر یک حلقه در منازل تازه ساخت که به عنوان طرح ابتکاری این کمیته برای جمع آوری آب‌های سطحی شهری و تزریق آن به سفره‌های زیرزمینی تصویب شده که از طریق شهرداری خوی در حال پیگیری است. طبق این طرح متقاضیان دریافت پروانه پایان کار ساختمانی موظف خواهند شد یک حلقه چاه نیز حفر کنند.

کد خبر : ۳۸۳۲۲۶