خبرگزاری کار ایران

فرماندار لامرد در گفت و گو با ایلنا مطرح کرد:

برای اجرای قانون و خدمت‌رسانی به مردم از کسی اجازه نمی‌گیریم/ هیچ دستوری مبنی بر توقف مصوبه قانونی دولت وجود ندارد

فرماندار لامرد در خصوص حواشی به وجود آمده در بازدید برخی مسئولان این شهرستان در روستاهای الحاقی گفت: حوادث اخیر را از طریق دستگاه قضایی و نهادهای مربوطه پیگیری خواهیم کرد.

عبدالرضا منصوری فرماندار لامرد در گفت و گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به قانونی بودن مصوبه الحاق مناطقی از استان هرمزگان به استان فارس گفت: اتصال استان فارس به خلیج فارس از مصوبات شورای عالی امنیت ملی است که در هیات وزیران تصویب شده و با ابلاغ معاون اول محترم ریاست جمهور جناب آقای جهانگیری به وزارت کشور نیز این مصوبه جنبه اجرایی پیدا کرده است.

فرماندار لامرد ادامه داد: به دنبال ابلاغ این مصوبه به وزارت کشور، این مصوبه برای اجرا به دو استانداری هرمزگان و فارس ابلاغ شده است و بعد از آن نیز هیچ دستوری مبنی بر توقف این مصوبه قانونی دولت وجود ندارد.

منصوری در ادامه با بیان اینکه مسئولان محترم هرمزگان باید با خویشتن داری تابع قانون و مجری آن باشند، گفت: آنچه مسلم است عزم بر اجرای مصوبه قرار گرفته و نباید عده ای با تحریک مردم و عوام فریبی و به راه انداختن شانتاژ خبری افکار عمومی را فریب دهند چرا که در تقسیمات کشوری منافع ملی و نظام به هر موضوع دیگری ارجحیت دارد و این مختص هرمزگان تنها نیست و برای فارس نیز اتفاق افتاده است.

وی افزود: در راستای اجرای این مصوبه استانداری فارس نیز دستور خدمت رسانی به مناطق الحاقی را صادر کرده و وظیفه قانونی ما اجرای این مصوبه و خدمت رسانی به اهالی محترم مناطق ملحق شده به فارس است.

رئیس شورای تأمین لامرد با بیان اینکه لامرد همواره دین خود را به انقلاب و نظام به خوبی ادا کرده است، اظهار داشت: هرگز مرعوب فضا سازی های کاذب رسانه ای نخواهیم شد و با حفظ آرامش و امنیت مجری قانون هستیم و در این خصوص از همه مسئولان استان به خصوص مجمع نمایندگان فارس می‌خواهیم این موضوع را با جدیت دنبال کنند.

وی افزود: نجابت مردم فارس و مسئولان آن و مقدم دانستن حفظ وحدت و امنیت منطقه باعث شده تاکنون پاسخی به برخی اقدامات تخریبی سازماندهی شده و سخنان ساختارشکنانه عزیزان در استان هرمزگان داده نشود اما این مطلب نباید حمل بر موضوعات دیگر شود.

رئیس شورای اداری شهرستان لامرد با اشاره به سابقه تاریخی استان فارس در سواحل جنوب، گفت: در طول تاریخ همواره استان فارس و ساحل خلیج فارس با هم معنا پیدا می کرده اند و عجیب این است که ما امروز شاهد حضور استان فارس در کنار ساحل نباشیم.

فرماندار لامرد در خصوص حواشی به وجود آمده در بازدید چند روز گذشته برخی مسئولان شهرستان لامرد در روستاهای الحاقی گفت: این بازدیدها به طور منظم از زمان ابلاغ مصوبه وجود داشته و موضوع جدیدی نیست و به همین منظور ستاد ویژه اجرای الحاق در استانداری فارس تشکیل شده و مقرر شده بود آخرین وضعیت مناطق الحاقی ،کمبودها و برنامه های آتی توسط فرمانداری لامرد تهیه گردد و به همین منظور تعدادی از مسئولین ادارات شهرستان لامرد از این مناطق بازدید داشتند که متاسفانه مورد هجوم عده ای موتورسوار سازماندهی شده که از بخش های اطراف آمده بودند قرار گرفتند.

وی افزود: متاسفانه در این حادثه خساراتی نیز وارد شده که از طریق دستگاه قضایی و نهادهای مربوطه پیگیر آن خواهیم بود.

رئیس شورای تأمین شهرستان لامرد با بیان اینکه حضور مسئولان لامرد در این مناطق قانونی است و برای اجرای قانون و خدمت رسانی به مردم از کسی اجازه نمی گیریم، تصریح کرد: حضور مسئولان لامرد مطابق با قانون بوده و اگر کسی مدعی است دستور توقف این مصوبه صادر شده ، خود او باید پاسخگو باشد که این امر نیز صحت ندارد.

نماینده عالی دولت تدبیر و امید در شهرستان لامرد ضمن توصیه به خویشتن داری و حفظ آرامش، بیان کرد: ما تابع قانون هستیم و به عنوان نماینده عالی دولت و مجری قانون وظیفه داریم پیگیر مصوبات دولت محترم و مطالبات به حق مردم باشیم.

کد خبر : ۳۸۱۵۸۱