خبرگزاری کار ایران

معاون استاندار گیلان خواستار شد:

احداث ساختمان‌های دارای هویت معماری در گیلان به‌ویژه شهر رشت

asdasd
کد خبر : ۳۷۴۶۸۸

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان خواستار احداث ساختمان‌های دارای هویت معماری در گیلان به‌ویژه شهر رشت شد و اظهار کرد: تشکل‌های فنی باید مرجع اجرایی پروژه‌ها باشند.

به گزارش ایلنا از رشت، حجت شعبانپور امروز جمع پیمانکاران پروژه‌های عمرانی گیلان ،بیان کرد: ارتقای شاخص‌های راه روستایی و آب روستایی با بهره‌مندی از پیمانکاران تحقق پیدا کرده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان تصریح کرد: مرجعیت نظام فنی و اجرایی توسط تشکل‌های حرفه‌ای در کشور مغفول مانده است.

وی با بیان اینکه از مرجعیت نظام فنی و اجرایی فاصله گرفتیم، افزود: اکنون به صنف نزدیک شدیم و این روند باید مهندسی دوباره شود.

وی به مساحت 14 هزار و 700 کیلومتری گیلان اشاره کرد وبیان داشت: ساخت‌وساز غیرمجاز در ساحل، جنگل و کوهستان‌های گیلان بیداد می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان به تولید روزانه یک هزار 800 تن زباله در استان اشاره کرد و یادآور شد: با ورود گردشگران روزانه سه هزار تن زباله در گیلان تولید می‌شود و تمام آن را دفن می‌کنیم و در ثانیه 18 لیتر شیرابه تولید می‌شود.

شعبانپور اظهار کرد: شهرداری‌ها با تراکم‌فروشی به‌دنبال تامین منابع مالی هستند و این امر با رسالت مهندسان مطابقت ندارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گیلان، متوسط ساخت‌وساز طبقات در منطقه گلسار رشت را 2.4 طبقه دانست و ادامه داد: به‌دنبال افزایش متوسط طبقات ساختمان‌های منطقه مذکور به 4.5 طبقه هستند و این روند گلسار را به حد انفجار می‌رساند.

شعبانپور با اشاره به اینکه در مدیریت شهری به طرفی در حال حرکت هستیم که موجب مرگ شهر می‌شود، افزود: شهر به طرف نابودی در حال حرکت است و انتظار داریم نظام فنی و اجرایی مرجع اجرای پروژه‌های عمرانی باشد.

وی خواستار احداث ساختمان‌های دارای هویت معماری در گیلان به‌ویژه شهر رشت شد و اظهار کرد: تشکل‌های فنی باید مرجع اجرایی پروژه‌ها باشند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز