خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان خبرداد:

توان‌یاب نقاش سفیدشهری نامزد دریافت مدال شهروندان جهانی شد

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۷۱۷

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، از عضویت افتخاری فاطمه حمامی نصرآبادی، توان‌یاب نقاش از سفیدشهر در سازمان شهروندان جهانی خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محمد علی فرجی گفت: پروفسور "یانگ هون کوواک"رئیس سازمان شهروندان جهانی World Citizen Organization(WCO) و رئیس سازمان شهرهای جاده ابریشم Silk Road Mayors Forum(SRMF) طی بازدید از این توان‌یاب هنرمند در منزلش و مشاهده آثار و توانمندی وی در نقاشی با پا فوق‌العاده شگفت‌زده و متاثر از احساسات رقیق و لطیف خود عضویت افتخاری این هنرمند را اعلام کرد.

وی افزود: رئیس سازمان شهروندان جهانی پس از دیدن هنرنمایی فاطمه حمامی به‌صورت حضوری آنچنان متاثر و گریان شد و به نشانه احترام به این همه استعداد و تلاش و امید برای زندگی به نشانه احترام بر دستانش بوسه زد.

به‌ گفته‌ وی، پروفسور"کوواک" ضمن اعلام کاندیداتوری فاطمه حمامی برای دریافت مدال شهروندان جهانی در سفر بعدی وی به ایران تا پایان نیمه نخست امسال گفت: وی ضمن دیدن آثار این هنرمند توان‌یاب از کودکی تاکنون اعلام کرد که تمام تلاش خود را برای معرفی و شناسایی فاطمه در سطح جهانی خواهد کرد که این دختر هنرمند توان‌یاب ایرانی علی رغم محدودیت حرکتی و ناتوانی جسمی چگونه زندگی را رنگ می‌کند.

مدیر مرکز ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری کاشان، در ادامه تصریح‌ کرد: پروفسور"یانگ هون کوواک"و همسرش در سفری که 19 اردیبهشت سال گذشته به ایران داشتند با هماهنگی مجمع شهرداران آسیایی طی مراسمی چهارمین مدال شهروندی جهان را به اولین جهانگرد معاصر ایرانی، آقای عیسی امیدوار اهدا کرد.

فرجی، معرفی و شناسایی ظرفیت‌ها و جاذبه‌های تاریخی و گردشگری کاشان از کویر تا کوهستان، کسب تجارب در زمینه‌های شهروندمداری و ارتقای همکاری‌های بین شهری با اعضای سازمان شهروندان جهانی را هدف از این سفر دیپلماتیک "کواک" برشمرد.

وی، با اشاره به عضویت کاشان طی سال 94 در سازمان شهروندان جهانی World Citizen Organization(WCO)  و سازمان شهرهای جاده ابریشم  Silk Road Mayors Forum(SRMF) افزود: هدف تاسیس سازمان شهروندان جهانی شناسایی شهروندان نمونه جهان در عرصه‌های مختلف فرهنگی، ورزشی، اجتماعی و غیره است.

به‌گفته‌ وی، پروفسور "یانگ هون کوواک" طی دو روز اقامت در کاشان پایگاه تاریخ تمدن بشری و بازدید از بافت تاریخی و جاذبه‌های گردشگری کاشان از جمله بافت‌های احیا و بازآفرینی شده و استفاده از تجارب مدیریت شهری در این حوزه با مسئولان مدیریت شهری، دانشگاه کاشان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کاشان و سمن‌های مردم نهاد این شهرستان نشست‌های هم‌اندیشی داشت.

فرجی در پایان اظهار داشت:سازمان شهروندان جهانی یک جامعه مدنی است که در سال 1987 بوجود آمد زمانی که تهدیدات جدی به سفرهای هوایی بین‌المللی وجود داشت و بعضی کشورها بازی‌های المپیک 1988 در سئول را تحریم کرده بودند و ورزشکاران بعد از سال‌ها تمرین شانس خود را برای حضور در این عرصه از رقابت‌ها از دست می دادند. در مواجهه با این بحران دکتر یانگ هون کواک که تجربه جنگ سرد را داشت این سازمان را تاسیس کرد که به تحریم‌های سیاسی خاتمه دهد و ورزشکاران را به شرکت در بازی‌های صلح آمیز المپیک در سئول مطمئن سازد.

به‌گفته‌ وی،این حرکت صلح آمیز که بوسیله شهروندان معمولی آغاز شد سرانجام موافقت رهبران جهانی را جلب کرد و این تلاش شهروندی به طور معجزه آسایی دیواری که جنگ سرد از سال 1945 مردم را از هم جدا کرده بود در هم شکست.

فاطمه حمامی در پایان این دیدار تصویر سیاه قلم کواک را که خود کشیده بود به پروفسور هدیه کرد.

شایان ذکر است، فاطمه حمامی نصرآبادی، هنرمند نقاش متولد 12 بهمن سال 1367 معلول جسمی  حرکتی از سفیدشهر توابع شهرستان آران و بیدگل است.

این دختر خوش استعداد سفیدشهری با نگاه مهرورزانه و هنرمندانه سعید بوجار آرانی یکی از هنرمندان آران و بیدگل پا به دنیای جدید  هنر گذاشت و تا آنجا که توانست وی را از انزوای خانه مادری رهایی بخشد و با برنامه منظم و منسجم آموزشی او را در صحنه های هنری رشد داد.

برگزاری هفته‌ای یک روز کلاس برای فاطمه و تمرین عملی و استمرار آن بیشتر از 2 سال نتیجه‌ای رضایت‌مندانه ای داشت و این بار به مدد استاد مربی خود سعید بوجار توانست خیلی زود پلکان ترقی را طی کند و با شرکت در نمایشگاه‌هاو مسابقه‌ها و مراسم تجلیل از نخبگان و هنرمندان زن استان اصفهان موفق به دریافت رتبه‌ و لوح تقدیر شود.

توان‌یاب نقاش سفیدشهری نامزد دریافت مدال شهروندان جهانی شدتوان‌یاب نقاش سفیدشهری نامزد دریافت مدال شهروندان جهانی شد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز