خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد:

بویراحمد و دنا بر حسب جمعیت در صدر خودکشی‌های کشور قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۳۷۲۳۲۷

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲۲ درصد در این استان با اسحله گرم اقدام به خودکشی می‌کنند.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد ،"کامروز امینی" در نشست خبری با اصحاب رسانه کهگیلویه و بویراحمد، با اشاره به آمار ۷۳ درصدی فوتی‌ها در شهرستان‌های بویراحمد و دنا، اظهار کرد: آمار مراجعه به مراکز پزشکی قانونی در سطح استان در حوادث رانندگی، شهرستان‌های بویراحمد و دنا ۱۱۷ مورد ، گچساران ۲۸ و کهگیلویه ۱۵ مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه آماری از واحدهای مختلف این اداره کل ارائه داد و گفت: بر اساس این آمار ۱۶۰ نفر در یازده ماه سال ۹۴ در حوادث رانندگی جان خود را از دست داده اند که در مقایسه با سال ۹۳ و در مدت مشابه با ۱۷۴ نفر فوت ناشی از حوادث رانندگی، کاهش هشت درصدی داشته است.

امینی با اشاره به اینکه ۷۳ درصد فوتی‌ها در شهرستان‌های بویراحمد و دنا است، گفت: آمار مراجعه به مراکز پزشکی قانونی در سطح استان در حوادث رانندگی، شهرستان‌های بویراحمد و دنا ۱۱۷ مورد، گچساران ۲۸ و کهگیلویه ۱۵ مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه ۸۸ درصد فوتی‌های استان در مسیرهای برون شهری است، خاطرنشان کرد: ۱۶مورد از تصادفات درون شهری، ۱۴۲ مورد برون شهری و ۲ مورد جاده روستایی بوده است که ۵۵ درصد متوفیان متاهل بوده‌اند و از این تعداد ۴۴ نفر زن و ۱۱۶ نفر مرد بوده که ۷۱ نفر آنها مجرد و ۸۹ نفر متاهل بوده اند.

این مسئول آبان ماه ۹۴ را صدرنشین ماه‌های پرحادثه استان ارزیابی کرد و اظهار داشت: بیشترین آمار ثبت فوتی ها در ماه‌های آبان با ۲۰ مورد، مهر با ۱۹ مورد و اردیبهشت با ۱۸ مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در این گفتگو رانندگان را با ۳۹ درصد فوتی بیشترین فوتی نسبت به عابران پیاده با ۲۰ درصد فوتی ارزیابی کرد و گفت: از تعداد ۱۶۰ نفر فوت در یازده ماه سال ۹۴ در حوادث رانندگی، ۶۲ نفر راننده، ۳۲ نفر عابر، ۶۵ نفر سرنشین یا ترک وسیله نقلیه و ۱ نفر نامعلوم ثبت شده است.

این مسئول با بیان اینکه ۵۸ درصد تصادفات در روز و ۳۴ درصد در شب است، گفت: ۹۸ مورد از تصادفات منجر به فوت در روز، ۵۵ مورد در شب و ۱۵ مورد در طلوع و غروب آفتاب بوده است.

وی ادامه داد: ۸۸ مورد از تصادفات به علت برخورد دو وسیله نقلیه با یکدیگر صورت گرفته است. ۳۲ مورد برخورد وسیله نقلیه با عابر متوفی، ۲۵ مورد واژگونی، ۱۰ مورد برخورد وسیله نقلیه با شی ثابت و سایر موارد شامل سقوط، حریق و نامعلوم بوده است.

امینی افزود: ۹۰ مورد از تصادفات منجر به فوت در محل حادثه شده اند. تعداد ۵۴ نفر در بیمارستان جان خود را از دست داده‌اند. ۱۴ نفر در راه انتقال به بیمارستان و ۲ نفر هم نامعلوم اعلام شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار مصدومین ناشی از تصادفات در یازده ماهه سال جاری سه هزار و ۵۰۹ نفر بوده که از این تعداد 2 هزار و ۴۶۵ نفر مرد و یک هزار و ۴۴ نفر زن بوده اند. در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۳با آمار سه هزارو ۱۸۹ نفر افزایش ۱۰ درصدی داشته است.

وی از راه‌اندازی آزمایشگاه آسیب شناسی در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد و گفت: روند بررسی اجساد از 2 ماه به ۱۰ روز رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مرگ و میرهای غیر طبیعی، اظهار کرد: این استان در سال ۹۴ رتبه پنجم را در مرگ و میرهای غیرطبیعی داشتیم بطوریکه در این سال ۱۳ مورد غرق‌شدگی داشتیم که از تعداد ۱۰ نفر مرد و سه نفر زن بودند و نسبت به سال ماقبل ۴ نفر کاهش داشتیم.

امینی گفت: در سال گذشته 9 نفر بر اساس گازگرفتگی فوت کردند و در این زمینه نسبت به سال ۹۳  افزایش داشتیم.

وی به موضوع همسرآزاری در استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: ۴۷۵ پرونده همسرآزاری در پزشکی قانونی در این زمینه تشکیل شد که از این تعداد ۴۶۶ پرونده مربوط به خانم‌ها و ۸ پرونده هم مربوط به آقایان بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد به مقوله خودکشی در استان نیز اشاره و بیان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ خودکشی رتبه چهارم را در کشور دارد و سال ۹۴، ۳۵ درصد افزایش داشتیم.

این مسئول گفت: نرم کشوری خودکشی در سن‌های زیر ۱۸ سال ۷ /۸ درصد اما در کهگیلویه و بویراحمد ۲۴ درصد است و این افراد خودکشی با طناب و سلاح گرم را برای خود انتخاب و در این استان ۲۲ درصد با سلاح گرم اقدام به خودکشی می‌کنند.

امینی افزود: بویراحمد و دنا بر حسب جمعیت در صدر خودکشی‌ها قرار دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز