خبرگزاری کار ایران

معصومه ابتکار مطرح کرد:

جمع‌آوری اطلاعات گرد و غبار در استان‌ها در قالب یک طرح ملی

asdasd
کد خبر : ۳۷۰۴۷۶

رئیس سازمان محیط زیست کشور گفت: اطلاعات جمع آوری شده در رابطه با گرد و غبار در استان‌ها در قالب یک طرح ملی احصا خواهد شد و همچنین صندوق جهانی مبارزه با گرد و غبار تشکیل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در خرم آباد، معصومه ابتکار صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران لرستان در محل فرودگاه خرم آباد افزود: موضوع گرد و غبار دو بحث کانون های داخلی و خارجی دارد و در این راستا استانهای مختلف کشور مکلف شده‌اند که کانون های تولید گرد و غبار را در استان‌های خود شناسایی کنند.

وی به منشا خارجی گرد و غبار برای استان‌های غربی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: استان های غربی متاثر از گرد و غبار و ریزگردها هستند و متاسفانه شاهد ورود گرد و غبار از کشور عراق به استان‌های غرب کشور هستیم.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با بیان اینکه موضوع مقابله با گرد و غبار در استان‌ها نیازمند یک کار فرا بخشی مانند کاشت نهال، مالچ پاشی و ... است، تصریح کرد: ناامنی، جنگ و ناپایداری در منطقه نه تنها آسیب های اجتماعی و انسانی داشته، بلکه محیط زیست را دچار مشکل کرده و آسیب های جدی در این زمینه ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه طی سال ۹۲ با نوری مالکی رئیس جمهور کشور عراق در رابطه با موضوع گرد و غبار جلسات و مذاکراتی داشتیم گفت: متاسفانه با حملات گروه های تروریستی سلفی و داعش این برنامه متزلزل شده و هیچکدام از برنامه ریزی ها اجرایی نشده است. 

رئیس محیط زیست کشور با اشاره به رایزنی های صورت گرفته با وزیر محیط زیست، آب و کشاورزی عراق در رابطه با موضوع گرد و غبار تصریح کرد: در این راستا صندوق منطقه ای مبارزه با گرد و غبار تشکیل شد.

ابتکار از تشکیل صندوق جهانی مبارزه با گرد و غبار خبر داد و تصریح کرد: برای تشکیل این صندوق قطعنامه سازمان ملل اخذ شده و با دبیر کل سازمان ملل مکلف شد که گزارشی در مورد گرد و غبار در غرب آسیا تهیه کند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: دولت گذشته کار بدون طرح و برنامه بسیاری داشته که در نتیجه آن، علاوه بر هزینه بیت المال، تخریب محیط زیست نیز صورت گرفته اما این اقدامات در حال حاضر در دستور کار قرار ندارد.

وی تصریح کرد: در قالب این گزارش سازوکارهای مالی، فنی و انتقال تجربیات در این رابطه مشخص خواهد شد.

رئیس سازمان محیط زیست کشور با اشاره به برگزاری اجلاس وزرای محیط زیست جهان طی دو هفته آینده بیان داشت: در این اجلاس نشست تخصصی گرد و غبار به طور حتم برگزار و این موضوع مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

 شرکت در اختتامیه گردهمایی سه روزه تشکل‌های زیست محیطی دانشجویی، اختتامیه نشست مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست استان‌های سراسر کشور، نشست با دادستان عمومی شهرستان های لرستان و تشکیل جلسه کارگروه آمایش از برنامه های یک روزه ابتکار به خرم آباد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز