خبرگزاری کار ایران

فرماندار هرسین:

زکات ریشه در باورها و اعتقادهای دینی و مذهبی ما دارد

فرماندار شهرستان هرسین گفت: پرداخت زکات ریشه در باورها و اعتقادهای دینی و مذهبی دارد و در این زمینه می بایست از ظرفیت مبلغین و روحانیونی که در این مورد متخصص هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در هرسین، شورای زکات و جشن روز جانباز عصر روز چهارشنبه در شهرستان هرسین با حضور روحانیون، مسئولان و جمع زیادی از مردم هرسین برگزار شد.

در این مراسم که در محل دفتر امام جمعه برگزار شد، فرماندار شهرستان هرسین خواستار استفاده از روش‌های علمی اثر بخش برای فرهنگ سازی و ایجاد زیرساختهای فرهنگی و مذهبی در این راستا شد.

یاور محمدی ادامه داد: پرداخت زکات ریشه در باورها و اعتقادهای دینی و مذهبی دارد و در این زمینه می بایست از ظرفیت مبلغین و روحانیونی که در این مورد متخصص هستند و از روش تبلیغاتی چهره به چهره به نحو مطلوب استفاده کرد.

در ادامه حجت الاسلام باقری؛ امام جمعه هرسین در سخنانی اظهار کرد: در سال گذشته فرهنگ‌سازی گسترده‌ای با اجرای همایش برای دانش آموزان، نصب بنر و پلاکارد در سطح شهر و روستاها در خصوص زکات انجام گرفت که با توجه به بارندگی های با برکت در سالجاری می بایست موضوع فرهنگ سازی تقویت شود.

وی استفاده از ظرفیت مبلغین خاص و دیوار نویسی در سطح شهر و روستاها با مضمون زکات در این زمینه را مهم دانست.

امام جمعه هرسین در پایان خواستار استفاده از ظرفیت طلاب حوزه علمیه امام خمینی (ره) شهرستان هرسین در امر تبلیغ زکات شد.

اجرای مراسم جشن به مناسبت روز جانباز به همت تیپ 281 زرهی شهید نیکخواه از دیگر برنامه‌های این روز در هرسین بود.

در این مراسم ائمه جمعه هرسین و بیستون، روحانیون، فرماندار، امیر ملائی فرمانده تیپ 281 زرهی شهید نیکخواه، نیروهای نظامی و انتظامی، مسئولین ادارات و خانواده های جانبازان حضور داشتند.

 در پایان این مراسم از خانواده های جانبازان شهید تقدیر به عمل آمد.

کد خبر : ۳۷۰۳۳۸