خبرگزاری کار ایران

در سال ۹۴؛

صادرات کالاهای غیرنفتی از منطقه ویژه پارس 28 درصد افزایش یافت

asdasd
کد خبر : ۳۵۹۴۲۳

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: در سال گذشته صادرات کالاهای غیرنفتی از گمرک منطقه ویژه پارس 28 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهدی یوسفی صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح وضعیت صادرات و واردات کالاها از گمرک منطقه ویژه پارس اظهار داشت: منطقه ویژه پارس سهم بسیار مهمی در تولید گاز کشور دارد و شاهد افزایش میزان تولید در این منطقه هستیم.

وی ادامه داد: تکمیل طرح‌های توسعه‌ای پارس جنوبی باعث افزایش میزان تولید شده و علاوه بر تامین نیازهای داخلی، خوراک مورد نیاز برای پتروشیمی‌ها را تامین کرده و بخشی از محصولات صادراتی نیز در این منطقه تولید می‌شود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به صادرات محصولات منطقه ویژه پارس به ۲۹ کشور جهان، اضافه کرد: کالاهای متنوعی در این منطقه تولید و از گمرکات منطقه ویژه پارس صادر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هوی‌اند، پلی اتیلن سبک و سنگین، دی اتیلن گلایکول، مونو و تری اتیلن گلایکول، کود اوره، بوتان، پروپان، پارازایلین، سیمان و متانول مهمترین محصولات صادراتی این منطقه است.

یوسفی با اشاره به صادرات ۱.۲ میلیون تن کالاهای غیرنفتی از گمرک منطقه ویژه پارس طی اسفندماه سال گذشته، گفت: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن هفت درصد افزایش دارد.

وی همچنن به صادرات بیش از ۶.۳ میلیون تن کالای غیرنفتی از گمرک منطقه ویژه پارس طی شش ماهه دوم سال ۹۴ اشاره کرد و گفت: میزان صادرات این کالاها دارای افزایش ۱۰ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با اشاره به رشد ۲۸ درصدی صادرات کالاهای غیر نفتی از گمرک این منطقه طی سال ۹۴، گفت: طی این مدت بیش از ۱۳.۲ میلیون تن کالا به ارزش بیش از ۷.۳ میلیارد دلار صادر شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز