خبرگزاری کار ایران

در تعطیلات نوروز صورت گرفت؛

صادرات فرآورده‌های خام دامی به ارزش بیش از 9 میلیون دلار

اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی از صادرات انواع فرآورده‌های خام دامی به ارزش 9/1میلیون دلار در ایام نوروز خبر داد.

به گزارش ایلنا، معاون سلامت کل دامپزشکی خراسان رضوی با اعلام این خبر اظهار کرد: وزن این مقدار صادرات  2400 تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 158 درصد رشد داشته است.

محمد رشتی باف افزود: از میزان یاد شده تخم مرغ خوراکی با بیشترین رقم  و وزن یک میلیون و 868 هزار کیلوگرم و ارزش دلاری یک میلیون و 868 هزار دلار در رتبه نخست صادرات استان قرار داشته و مرغ منجمد نیز با رقم وزنی 287 هزار کیلوگرم و ارزش دلاری 430 هزاردلار در رتبه دوم صادرات کالاهای مرتبط با دام و طیور استان قرار گرفته که به کشورهای عراق و افغانستان صادر شده است.

وی رقم واردات نهاده‌های دامی را نیز طی مدت فوق، بیش از 2400تن دانست و شامل پوست گاو، پوست گوسفند وبز وآلایش دامی دانست و مبدا این کالاها را کشور ازبکستان، تاجیکستان وترکمنستان اعلام کرده ومقصدآن را کشورهای پاکستان،ترکیه وویتنام ذکر نمود. وی رقم ترانزیت فراورده‌های خام دامی را نیز طی مدت فوق، بیش از 457تن و شامل جو دامی، کنجاله آفتابگردان، سبوس گندم و... دانست و مبدا این کالاها را کشور قزاقستان اعلام کرد.

رشتی‌باف یادآور شد؛ با توجه به حساسیت نظارت بر صادرات، واردات و ترانزیت دام و طیور و کالاهای مرتبط، تمامی قرنطینه‌های تحت نظارت این اداره کل در تمامی ساعات ایام نوروز در حالت فعالیت کامل بوده‌اند.

کد خبر : ۳۵۸۵۶۳