خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد مطرح کرد

آغاز عملیات حفاری خط ۳ قطار شهری در سال ۹۵

مدیر عامل شرکت قطار شهری مشهد گفت: عملیات حفاری خط ۳ قطار شهری به طول ۲۸/۵ کیلومتر با ۱۲ ایستگاه هسته مرکزی در سال ۹۵ آغاز خواهد شد.

به گزارش ایلنا، مهندس کیانوش کیامرز در نشست خبری که صبح امروز در شرکت قطار شهری برگزار شد، اظهار کرد: عملیات حفاری خط ۳ قطار شهری به طول ۲۸/۵ کیلومتر با ۱۲ ایستگاه هسته مرکزی در سال ۹۵ آغاز خواهد شد.

مدیر عامل قطار شهری مشهد با بیان اینکه قطار شهری مشهد فارغ از هر جناح بندی کار می کند،افزود: ۳ برنامه در سال ۹۴ داشتیم که محقق شد، نخست توسعه خط ۱ قطار شهری تا فرودگاه شهید هاشمی نژاد، دوم حفاری خط ۲ قطار شهری با طول ۱۴/۵ کیلومتر، سوم شروع عملیات خط ۳ قطارشهری و گرفتن تشریفات از دولت بود که در آیین نامه دولت گنجانده شده است.

وی با اشاره به اینکه سازمان برنامه و بودجه، طرح تشریفات خط ۳ قطار شهری را امضاء کرده است، اظهار کرد:  حفاری خط ۲ قطار شهری به طول ۱۴/۵ کیلومتر به اتمام رسیده است، خط ۱ قطار شهری تا ۲۰ فرودین ماه به ایستگاه بوستان ریحانه افتتاح و TBM خط ۳ قطارشهری حرکتش به سمت میدان شهدا از ۲۰ فرودین تا ۲۰ اردیبهشت آغاز می شود، مجوز حفاری و برق ۸ مگابایت این خط را نیز از شرکت برق دریافت کردیم.

کیامرز عنوان کرد: از جمله برنامه های سال ۹۵، راه اندازی فاز نخست خط ۲ قطارشهری به لحاظ ایستگاه سازی، واردات تجهیزات آن از سوئیس، ایتالیا و چین خواهد بود، همچنین ۶ ماه نخست سال ۹۵، ۱۵ کیلومتر فاز یک خط ۲ قطار شهری را راه اندازی می کنیم.

مدیر عامل قطار شهری مشهد ادامه داد: اتمام تمام عملیات خط ۱ تا پایان خرداد ماه با نصب تمامی امکانات همچون پله برقی، سیستم مخابراتی و ... است که هزینه آن ۶۰ میلیارد تومان برآورد می شود.

وی افزود: دولت در سال ۹۴ بودجه ۱۲۴ میلیارد تومان به قطار شهری مشهد تخصیص داده بود که متاسفانه ۶۰ میلیارد تومان آن محقق شده است.

کیامرز ادامه داد: شرکت قطار شهری برای انجام عملیات خود در سال ۹۵، باید  ۹۰۰ میلیارد تومان کسب درآمد کند که از این مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان از خط ۱ و ۲ قطار شهری محقق شده و ۶۰ میلیارد تومان خط ۲ قطار شهری نیز باید احیا شود.

مدیر عامل قطار شهری مشهد عنوان کرد: تاکنون شهرداری بودجه خاصی برای پروژه قطار شهری در سال ۹۵ مقرر نکرده ، اما شهرداری همچون دولت در سال ۹۴ بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی تخصیص داده است، البته شهرداری در خط ۲ قطار شهری بودجه بیشتری از دولت اختصاص داد.

وی  عنوان کرد: خط ۲ قطار شهری به طول ۵ کیلومتر و به ۷ ایستگاه کشف رود، طبرسی، میدان فجر، چهارراه گاز، چهارراه برق، میدان راه آهن و شهدا توسعه خواهد یافت.

کیامرز با اشاره به اینکه خط ۲  قطار شهری از خط ۱ ظرفیت بالاتری جهت جابه جایی مسافر دارد، عنوان کرد: شرکت قطار شهری مشهد بر آن است برای کاهش زمان سرویس دهی از ۳۰ دقیقه به ۱۰ دقیقه، ۲۰ قطار به قطارهای خط ۱ قطار شهری اضافه کند.

 

کد خبر : ۳۵۵۳۵۷