خبرگزاری کار ایران

حمید چاوشی در گفت وگو با ایلنا:

متولیان درمان کرمانشاه در فکر به روز کردن تجهیزات پزشکی باشند

رییس شعبه ۳۷ دادگاه دیوان عدالت اداری کشور گفت: یکی از دغدغه های اصلی دولت و متولیان امر بهداشت و درمان در استان کرمانشاه باید، به روز نمودن امکانات و تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی استان کرمانشاه باشد.

حمید چاوشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا در کرمانشاه، با اشاره به اینکه بهداشت و ارتقا سطح درمان برای یکی از عناصر توسعه یافتگی در هر جامعه‌ای محسوب می‌شود، اظهار داشت: ارتقا سطح بهداشت عمومی و فردی در کشور و استان می‌تواند گوشه‌ای از مشکلات امروزی جامعه را التیام ببخشد.

وی تاکید کرد: جامعیت امکانات پزشکی در استان از چند بعد می‌تواند باعث توسعه استان شود، اولین بعد آن بی‌نیازی و حذف سفر‌های اضطراری برای دستیابی به امکانات درمانی در کشور است و دیگر مزیت این امر کانون توجه قرار گرفتن کرمانشاه از سوی مسئولان وزارت بهداشت خواهد بود.

رییس شعبه ۳۷ دادگاه دیوان عدالت اداری کشور گفت: یکی دیگر از فواید توسعه یافتگی استان در موضوع بهداشت و درمان، بحث مرجع شدن این خطه در غرب کشور و ورود دیگر امکانات خارج از حوزه درمان و حتی مکمل آن به کرمانشاه است.

چاوشی تاکید کرد: خوشبختانه در بحث پزشکان متخصص و مجرب مشکل خاصی در کرمانشاه نداریم، ولی با این وجود نباید از برخی کاستی‌ها سخن به میان نیاوریم. لذا برای رفع این کاستی‌ها که در برخی اوقات حوزه درمان استان را تحت الشعاع خود قرار می‌دهند نیازمند یک بسیج عمومی هم در بخش دولتی و هم خصوصی هستیم.

وی مهاجرت پزشکان و متخصصان از کرمانشاه به استانهای توسعه یافته کشور را یکی از معضلات حوزه درمان و بهداشت این خطه عنوان کرد و افزود: از سوی دیگر نباید از خدمات این مدت دولت در بحث ارتقا سطح سلامت جامعه غافل شویم، اجرای طرح بیمه سلامت، کاهش هزینه‌های بستری و توجه به بحث بیمارمحوری در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرمانشاه، نسبت به سالهای گذشته بهبود چشمگیری داشته است، ولی با این وجود هنوز راه طولانی برای رسیدن به نقطه مطلوب در پیش داریم.

این مقام مسئول، توانمندی‌های کرمانشاه برای رشد بیشتر در حوزه درمان را متذکر شد و افزود: با وجود تمام موارد مثبتی که عنوان شد، امید است که مسئولان مربوطه به ویژه وزارت بهداشت و درمان کشور حساسیت و جایگاه ویژه کرمانشاه در کشور را در حوزه درمان به خوبی درک کنند و کرمانشاه را مرکز درمانی غرب کشور و حتی کشور همسایه‌مان عراق قرار دهند.

چاوشی در ادامه به ضرورت ارتقا و حتی تغییر امکانات و تجهیزات پزشکی در برخی از بیمارستان‌ها و مراکز درمانی کرمانشاه اشاره داشت و گفت: تجهیزات پزشکی بعد از مدت زمانی کارآیی خود را از دست می‌دهند و از سوی دیگر تجهیزات جدیدتری وارد دنیای پزشکی می‌شوند، لذا یکی از دغدغه‌های دولت و متولیان امر بهداشت و درمان باید، به روز نمودن امکانات و تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی استان کرمانشاه باشد.

کد خبر : ۳۳۴۴۹۶