خبرگزاری کار ایران

درهمایش تجلیل از صادرکنندگان خراسان شمالی عنوان شد:

صادرات تک محصولی خسارت های زیادی دارد

asdasd
کد خبر : ۳۲۹۷۰۶

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار خراسان شمالی، اولویت اول دولت در صادرات را صادرات غیر نفتی دانست و گفت: اتکاء به یک محصول و تک محصولی بودن در صادرات می تواند خسارت های زیادی را به دنبال داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بجنورد ،محمود دلپسند در مراسم تجلیل از صادر کنندگان نمونه خراسان شمالی که در محل سالن بانک ملی استان برگزار شد، با اشاره به وجود مشکلاتی برای صادر کنندگان در سال های اخیر، عمده این مشکلات را در حوزه سیاست ها و مسائل خارجی و داخلی ذکر کرد.

وی افزود: با این وجود در حال حاضر شرایط به گونه ای رقم خورده که بسیاری از موانع و مشکلات در حال رفع شدن و مدیریت کردن است و عمده چالش ها با لغو تحریم ها در حال نهایی شدن است.

دلپسند کمبود نقدیندگی برای صادر کنندگان را از جمله مشکلات این حوزه عنوان کرد و گفت: پیچیدگی اداری، بوروکراسی، دیوان سالاری و مالیات های غیر متعارف و متعدد و نبود زیرساخت های لازم به عنوان کلافی درهم تنیده، توان و انرژی صادرکنندگان را کاهش داده بود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان شمالی با اشاره به نبود زیرساخت های مناسب در استان، خاطرنشان کرد: این امر اگرچه تسهیل کننده است اما نمی تواند محدود کننده جدی باشد.

وی یاد آورشد: در راستای حفظ واحدهای موجود و ایجاد اشتغال فرصت های سرمایه گذاری جدید به عنوان محور جدید و مهم بسیار مورد توجه است.

 دلپسند تصریح کرد:در این میان علی رغم داشتن صادرات متناسب باهدفگذاری در خراسان شمالی نتوانسته ایم درحوزه صنعت و کشاورزی از ظرفیت های موجود به خوبی بهره مند شویم.

معاون توسعه مدیریت منابع انسانی استاندار خراسان شمالی، اولویت اول دولت در صادرات را صادرات غیر نفتی دانست و گفت: اتکاء به یک محصول و تک محصولی بودن در صادرات می تواند خسارت هایی را به دنبال داشته باشد.

انتهای پیام/
فاطمه برزگر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز