خبرگزاری کار ایران

جمالی‌پور در گفت‌‌وگو با ایلنا خبر داد:

آغاز روند اجرایی انتخابات مجلس‌خبرگان در شهرستان‌ری

فرماندار شهرستان‌ری از آغاز روند اجرایی انتخابات مجلس‌خبرگان رهبری در ری خبر داد.

هدایت‌اله جمالی‌پور در گفت‌وگوی اختصاصی با ایلنا با بیان این مطلب اظهار کرد: پس از ابلاغ آغاز روند اجرایی انتخابات پنجمین دوره مجلس‌خبرگان توسط وزیر کشور، براساس مواد ۲۹ و ۳۴ و ۳۸ آئین‌نامه اجرایی مربوط به انتخابات مجلس‌خبرگان، در جلسه‌ای با حضور اعضای ثابت هیات‌اجرایی متشکل از فرماندار، دادستان‌عمومی و انقلاب  و رییس ثبت‌احوال شهرستان‌ری فهرست ۳۰ نفری معتمدان پیشنهادی این شهرستان برای تشکیل هیأت‌اجرایی مجلس‌خبرگان تهیه و به هیات نظارت بر انتخابات ارسال شد.

جمالی پور افزود: پس از پایان این جلسه و جمع‌بندی اعضا، اسامی ۳۰ نفر از معتمدان از اقشار مختلف مردم که بومی حوزه انتخابیه بوده و سابقه سکونت در حوزه انتخابیه را داشته باشند، برای تعیین صلاحیت به هیأت نظارت شهرستان فرستاده شد تا این هیأت نسبت به تأیید و یا عدم تأیید صلاحیت معتمدین اقدام کند.

فرماندار شهرستان‌ری خاطرنشان کرد: پس از وصول نظریه هیأت نظارت درباره تایید یا عدم تایید، در صورت تایید صلاحیت تمامی معتمدان پیشنهادی، با دعوت از اعضای هیأت نظارت، دادستان و رییس  ثبت‌احوال شهرستان و ۳۰ نفر معتمدان تأیید شده، جلسه انتخاب اعضای هیأت اجرایی (مطابق فرم‌های شماره ۴۱، ۲۸، ۱۵ دستورالعمل اجرائی) و انتخاب معتمدان اصلی و علی‌البدل هیأت‌اجرایی(مطابق فرم‌های شماره ۲۹، ۱۶ و ۴۲ دستورالعمل اجرایی و براساس ماده ۳۰ و ۳۵ و ۳۹آئین نامه اجرایی) برگزار می‌شود.

وی افزود: مطابق تبصره ۱ ماده ۲۹، چنانچه هیات نظارت، معتمدان پیشنهادی را تأیید کنند، اعضای اداری هیات‌اجرایی موظف‌اند طی صورت جلسه‌ای به تعداد کسری معتمدان، افراد واجد شرایط دیگری را به هیات نظارت پیشنهاد کنند.

به گفته وی در بخش‌های تابعه شهرستان‌ری نیز روند اجرایی شروع انتخابات سپری شده و تعامل خوب و مطلوبی میان برگزارکنندگان انتخابات 7 اسفند حاکم است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، شهرستان‌ری یکی از حوزه‌های فرعی حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس است که مردم این حوزه فرعی روز 7 اسفند برای تعیین  نمایندگان خود در  مجلس‌خبرگان رهبری پای صندوق‌های اخذ رأی خواهند  رفت.

کد خبر : ۳۲۹۳۸۲