خبرگزاری کار ایران

امام جمعه کاشان:

شورای عالی امنیت ملی تکلیف فتنه‌ 88 را روشن کند

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۸۷۷

امام جمعه کاشان با بیان اینکه هنوز افرادی هستند که از سران فتنه دفاع می‌کنند و در دانشگاه‌ها رفت‌ و آمد دارند گفت: از شورای عالی امنیت ملی تقاضا می‌کنم پرونده فتنه 88 را با کمک دستگاه قضا رسیدگی کرده و تکلیف مردم را روشن کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، آیت‌الله عبدالنبی نمازی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با گرامیداشت 16 آذرماه روز دانشجو و نهضت و جنبش دانشجویی اظهار کرد: فلسفه پیدایش این روز از پس‌لرزه‌های کودتای انگلیسی-آمریکایی 28 مردادماه نشأت می‌گیرد که در آن حکومت مردمی مصدق سرنگون شد و مهره استکبار بار دیگر بر تخت حکومت نشست.

 وی با اشاره به اعتراضات دانشجویان در 14، 15 و 16 آذرماه به ورود نیکسون به دانشگاه تهران و کشتار دانشجویان در این روز توسط مزدوران رژیم کودتایی بیان کرد: این حادثه از سویی بی‌کفایتی و بی‌اختیاری دولتمردان رژیم کودتایی را نشان می‌دهد و از سوی دیگر بیانگر حریت، آزاداندیشی، غیرت ملی و غیرت ایرانی جوانان و دانشجویان آن دوران است.

 امام جمعه کاشان، «استکبارشناسی» را یکی از مباحث سیاسی مهم در قرآن کریم دانست و گفت: دولتمردان امروز باید در محضر علمای بزرگ و مراجع عظام تقلید بنشینند و مبحث استکبارشناسی را به خوبی فراگیرند.

 نمازی تأکید کرد: نشانه اقتدار در نظام دینی آن است که حکومت و دولتمردان توحیدی نباید در برابر استکبار خضوع، خشوع و کوچکی نشان داده و به استکبار اعتماد داشته باشند.

 وی با یادآوری تأکیدات امام راحل و مقام معظم رهبری مبنی بر عدم قابل اعتماد بودن آمریکا عنوان کرد: تحلیگران، نخبگان و اساتید دانشگاه باید بدانند  که این بحث، نظریه شخصی نیست بلکه متن قرآن است.

نماینده ولی‌فقیه در کاشان به دو آیه کلام وحی مرتبط به مفهوم مرگ بر آمریکا اشاره کرد و افزود: برخی می‌پرسند شعار «مرگ بر آمریکا» از کجا آمده چراکه می‌پندارند شعار ساختگی ملت ایران است اما در پاسخ باید گفت که این شعار متن و نص صریح قرآن کریم است.

نمازی با تأکید بر لزوم پرورش نهضت دانشجویی و طرح مباحث استکبارشناسی در دانشگاه‌ها بیان کرد: جای تأسف دارد که امسال در برخی دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تهران و برخی مراکز استان‌ها به عنوان بزرگداشت نهضت و جنبش دانشجویی جلسات تلخی برگزار شد.

وی تصریح کرد: برای این امر باید به مسئولان آموز عالی تسلیت گفت به جای آنکه این مناسبت‌ و حادثه ماندگار به درستی استفاده شود امروز در جامعه دانشگاهی ما منشأ اختلاف شده است و دسته دسته شدن تشکل‌های دانشجویی را پدید آورده که این اتفاق به مصلحت کشور نیست.

امام جمعه کاشان با انتقاد از دعوت برخی سخنرانان در مراسم روز دانشجو گفت: امروز برخی تریبون‌ها در دانشگاه‌ها در دست کسانی است که در فتنه 88 نقش مستقیم یا غیرمستقیم داشته‌اند یا جزو ساکتین بوده‌اند.

نمازی با بیان اینکه متأسفانه هنوز هم افرادی هستند که از سران فتنه دفاع می‌کنند و در دانشگاه‌ها رفت‌وآمد دارند، عنوان کرد: از شورای عالی امنیت ملی تقاضا می‌کنم پرونده فتنه 88 را با کمک دستگاه قضا رسیدگی کرده و تکلیف مردم را روشن سازد.

 وی در مورد برخی توجیه‌ها در مورد سران فتنه افزود: مدارک و اسنادی در اختیار است که نشان می‌دهد اتاق فکر و مدیریت فتنه 88 در لندن و قطر بوده و از آنجا هدایت می‌شده است و این افراد یا می‌فهمیدند یا نمی‌فهمیدند.

عضو مجلس خبرگان رهبری در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به استقرار تانک‌ها و نیروهای نظامی ترکیه در خاک عراق یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که این توطئه به تنهایی توسط ترکیه انجام نمی‌شود و عقبه و پشت پرده این نقشه شوم آمریکا و انگلیس است.

نمازی با یادآوری طرح توطئه تجزیه عراق به سه کشور سنی‌نشین، کردنشین و شیعه‌نشین توسط غربی‌ها متذکر شد: آنها می‌خواهند این جنایت را توسط اردوغان که مدعی اسلام است انجام دهند.

وی همچنین اظهارنظر دانالد ترمپ یکی از کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا مبنی بر عدم اجازه اقامت و ورود به مسلمانان به ایالات متحده را بسیار زشت خواند و گفت: البته این سخنان آنقدر بیهوده و زشت بود که با مخالفت بسیاری از مقامات و دولتمردان آمریکایی مواجه شده است.

 امام جمعه کاشان هشدار دو تن از مقامات بلندپایه اروپایی مبنی بر خطر فروپاشی اتحادیه اروپا را نیز متذکر شد و افزود: همان تهدیدی که منجر به متلاشی شدن اتحادیه جماهیر شوروی شد امروز اروپا و آمریکا را تهدید می‌کند.

 نمازی همچنین با گرامیداشت ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و نیز شهادت حضرت ثامن‌الحجج (ع)، به ذکر روایات و احادیثی از این دو گوهر آسمان عصمت و طهارت پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز