خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان

گفتمان اعتدال اجماع جهانی علیه کشورمان را با منطق گفت‌وگو از بین برد

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان گفت: گفتمان اعتدال اجماع جهانی ناحق علیه ایران را از بین برد.

به گزارش خبر نگار ایلنا در خرم آباد، سید سعید شاهرخی در نمایشگاه هفته پژوهش در دانشگاه لرستان با بیان اینکه امروز به ‎واسطه پیشرفت‎های علمی کشور از جمله پیشرفت‎های هسته‎ای که ثمره همت جوانان و دانشجویان کشورمان هستند دنیا را وادار کرده‎ایم که در مقابل ملت ایران زانو بزنند، افزود: در دنیای کنونی با زبان علم، فرهنگ و سیاست باید با زورگویان و مستکبران وارد مذاکره شد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه مردم با رای به گفتمان اعتدال پس از دوسال تفاوت رای خود را مشاهده می‌‎کنند، گفت: براساس تدبیر، عقلانیت و شفافیت شاهدیم که تورم در کشور از ۴۲ درصد به ۱۴ درصد کاهش یافته و از طرفی در خارج از کشور اجماع جهای ناحق و تحریم‎های ظالمانه‎ای که به‎واسطه این اجماع شکل گرفته بود پس از دوسال مذاکره گفتمان اعتدال با مستکبران از بین رفت.

شاهرخی به رشد اقتصادی مثبت کشور اشاره وتصریح کرد: با روی کار آمدن اعتدال تفاهمی بین گروه‎های سیاسی به‎وجود آمده و همه قبول کردند افراط و تفریط عامل عقب‎ماندگی کشور است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار لرستان با بیان اینکه افراط جز اینکه منافع عده معدودی را تامین کند هیچ منافع ملی را تامین نمی‌‎‏کند، اظهار داشت: وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان یک دیپلمات کهنه‌کار اثبات کرد که ادعای غرب مبنی بر صلح‎آمیز نبودن فعالیت‎های هسته‎ای کشورمان مبتنی بر حق و هیچ عقل سلیمی نیست؛ اما با این حال عده‎ای افراطی به دنبال ایجاد خلل در تصویب برجا بودند؛ اما نهایتا دیدیم که توافق هسته‎ای مورد تایید نهادهای ذی‎ربط از جمله شورای امنیت ملی قرار گرفت.

شاهرخی افزود: با تایید برجام تمام کسانی‎که جزو دلسوزان نظام بودند پذیرفتند که برجام اقدام خوبی بوده و تامین کننده نیاز کشور در حد لازم است.

وی با بیان اینکه امروز یک چهره رحمانی از ملت ایران در دنیا به نمایش درآمده است، اظهار کرد: با هر انتخاباتی که برگزار می‌‎شود به دلیل اینکه رای مردم واقعی است ظرفیت‎های جدیدی به کشور معرفی می‌‎شوند و با این حال گفتمان اعتدال را نیز باید ثمره حضور و رای واقعی مردم بدانیم.

وی یاد آور شد: ضرورت دارد که با روی کار آمدن هر جریانی در چارچوب قانون همه در راستای منافع ملی به رای مردم تمکین کنند.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان با اشاره به اینکه رشد و بلوغ سیاسی زمانی محقق می‌‎شود که دو سلیقه و گفتمان مختلف حرف هم را بفهمند، اضافه کرد: با روی کار آمدن گفتمان اعتدال شاهدیم که امروز در دانشگاه‎‌ها سلایق مختلف در کنار هم قرار گرفته‎اند.

شاهرخی به شروع فرآیند دو انتخابات پیش رو تا هفته آینده اشاره کرد و تصریح کرد: به عنوان هیات‎های اجرایی مصمم هستیم که به مانند گذشته بستری را فراهم کنیم تا مردم با خیالی آسوده در تعیین سرنوشت خود مشارکت کنند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان عنوان کرد: تلاش خواهیم کرد یک انتخابات پاک، سالم و به‎دور از هر شائبه‎ای را در چارچوب قانون با حضور تمام سلایق برگزار کنیم.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری لرستان ضمن گرامیداشت روز دانشجو به نقش دانشجویان در مبارزه با استکبار و استبداد اشاره کرد وافزود: اوج استکبارستیزی دانشجویان در سال ۳۲ با ایستادگی در مقابل زورگویی‎های استکبار رقم خورد.

وی همچنین با بیان اینکه نقش دانشگاه‎‌ها را در پیرزی انقلاب نمی‌‎توانیم نادیده بگیریم، یاد آورشد: زمانی‎که سفارت آمریکا به مرکزی برای جاسوسی علیه انقلاب اسلامی ایران تیدیل شده بود این دانشجویان پیرو خط امام بودند که با تسخیر لانه جاسوسی هیمنه آمریکا را شکستند.

شاهرخی در پایان تصریح کرد: در مقابله با گروهک‎‌ها و جنگ تحمیلی نیز شجاع‎‌ترین فرماندهانی که توان خود را در مسیر دفاع از کشور و انقلاب به کار گرفته بودند، از قشر دانشجو بودند.

کد خبر : ۳۲۸۶۴۵