خبرگزاری کار ایران

آیت الله محسن غرویان

نباید بنام عاشورا به ذخایر فرهنگی و سیاسی کشور توهین کنیم

آیت الله محسن غرویان گفت: مکتب عاشورا، مکتب اخلاق‌مداری، تکریم انسان‌ها، احترام به حاکمیت قانون و جامعه است از همین رو نباید بنام عاشورا به ذخایر فرهنگی و سیاسی کشور توهین کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، این استاد حوزه علمیه قم که در دانشگاه آزاد اسلامی شیراز سخن می‌گفت، با اشاره به رفتار برخی از افراد که به نام مکتب امام حسین، ضمن افراط در رفتارهای خود زمینه  بی‌اخلاقی، افراط و تندروی  را فراهم می‌کنند گفت: تفسیر غلط این دسته افراد از مکتب عاشورا باعث شده تا این عده مدعی باشند که این درس‌ها را از عاشورا فرا گرفته‌اند.

غرویان خاطرنشان کرد: همانطور که اصل فلسفه بعثت پیامبر اکرم بر پایه مکارم اخلاقی بود، قیام امام حسین هم نوعی بعثت بشمار می‌رود و اگر بعثت پیامبر بر پایه مکارم اخلاقی‌ست، پس عاشورا و اربعین و... هم باید بر پایه مکارم اخلاق باشد و در جهت اعتلای فرهنگ انسانیت و اخلاق مداری بازگو شود.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات گفت: همزمانی دو انتخابات خبرگان و مجلس شورای اسلامی بر اهمیت این دوره از انتخاب افزوده است.

غرویان ادامه داد: این حساسیت می‌طلبد که کشور در یک فضای آرام زمینه را برای حضور حداکثری مردم فراهم کند.

این فعال سیاسی  آرامش و ثبات در کشور را خواست مقام معظم رهبری و همه مسوولان نظام دانست و افزود: برخی رفتارهای ساختار شکنانه در برخورد با شنیده شدن صدای مخالف، توسط برخی گروه‌ها عامل از بین بردن این آرامش و ثبات است.

غرویان نگاهی هم به بحث برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی که یکی از منویات مقام معظم رهبری است، داشت و تصریح کرد: برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی به بهترین نحو ممکن با پیوند حوزه و دانشگاه تجلی واقعی خود را پیدا می‌کند و باید فضای دانشگاه‌ها باز باشد تا به معنای واقعی اندیشه و تفکر جاری شود و اگر بخواهیم دانشگاه‌ها مرکز فکر و اندیشه باشند باید تفکر آزاداندیشی را گسترش دهیم و در جامعه هم باید همین‌طور باشد.

کد خبر : ۳۲۶۸۱۱