خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان خبر داد

حضور یازده هزار زائر همدانی در مراسم اربعین حسینی

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان، گفت: به مناسبت شرکت در مراسم اربعین حسینی بیش از 11 هزار نفر زائر همدانی با استفاده از ناوگان عمومی حمل و نقل استان به راهی کربلای معلی شده‌اند.

به گزارش  خبرنگار ایلنا در همدان، نصرت ا...حیدری امروز در جمع خبرنگاران افزود: از ابتدای اجرای طرح اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین امسال شاهد استقبال مردم خوب استان بوده‌ایم.

حیدری افزود: طبق آخرین آمار تا صبح امروز بیش از 11 هزار نفر از مردم همدان و شهرستان‌های تابع استان به سمت مرزهای مهران حرکت کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از تعداد زائران ذکر شده هشت هزار و ششصد نفر از شهر همدان و بیش از سه هزار زائر نیز از شهرستان‍‌های تابعه استان با اخذ مدارک لازم و با استفاده از ناوگان حمل و نقل مسافربری استان بدون هیچ مشکلی عازم سفر معنوی شرکت در مراسم اربعین حسینی شده‌اند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان همدان یادآور شد: اوج سفر تا روز گذشته بود و از امروز شاهد کاهش سفرها هستیم و براساس برنامه‌ریزی این اداره کل با آمادگی کامل برای بازگرداندن زائران عزیز اقدام خواهد شد.

حیدری افزود: با توجه به اینکه زائران طی چندین روز و به تدریج راهی سفر زیارتی خود به مقصد عتبات عالیات در عراق بوده‌اند، ترافیک رفت روان و معمول بوده است، ولی هنگام برگشت قطعا شاهد بازگشت خروج یکپارچه و گسترده موج عظیم زائران و ازدحام بیشتری خواهیم بود.

وی تاکید کرد: به منظور برقراری نظم بیشتر و سرعت در انتقال زائران به استان و سایر شهرهای کشور از امروز حداکثر ناوگان اتوبوسی و مینی‌بوسی استان خالی به سمت مرزهای مهران اعزام شدند.

حیدری گفت: در هماهنگی‌های به عمل آمده از هشتم لغایت 18 آذر پیش فروش بلیت به شهرهایی غیر از مرزی مورد نظر ممنوع و از ارائه سرویس دربستی به نقاطی غیر از نقاط مرزی عراق ممانعت به عمل آمده است.

کد خبر : ۳۲۶۶۹۳