خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی

خانه احزاب تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: بازگشایی خانه احزاب اولویت نخست دولت در استان است.

به گزارش ایلنا، سید محسن صادقی در نشست خبری در استانداری گفت: تاخیر در راه‌اندازی خانه احزاب در استان به علت عدم آمادگی برخی تشکلها سیاسی به ویژه اصولگرایان بوده و با توجه به اینکه این خانه در تهران نیز راه‌اندازی شده است به عنوان دومین استان این مجموعه تا پایان سال جاری و قبل از برگزاری انتخابات بازگشایی می‌شود.

صادقی با بیان اینکه در انتخابات امسال 4 میلیون و 260 هزار نفر واجد شرایط هستند گفت: از این تعداد 2 میلیون 150 هزارنفر مرد و 2میلیون 110 هزار نفر زن هستند.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به اینکه در انتخابات جاری 268هزار نفر رای اولی هستند گفت: بر اساس پایش‌های صورت گرفته 500 نفر در خراسان رضوی برای کسب 18 کرسی نمایندگی مجلس شورای اسلامی برای ثبت‌نام آمادگی دارند که 45 درصد از این متقاضیان اصولگرایان، 35 درصد اطلاح‌طلبان، 15 درصد جبهه اعتدال و 5 درصد باقیمانده نیز ازداوطلبان مستقل هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان رضوی با اعلام اینکه انتخابات امسال در 12 حوزه انتخابیه اصلی و 61 حوزه انتخابیه فرعی در سطح استان برگزار می‌شود گفت: کمترین داوطلبان انتخابات مجلس دهم از حوزه انتخابی شهرستان قوچان و بیشترین داوطلبان نیز در حوزه انتخاباتی مشهد ثبت نام کرده‌اند.

 صادقی افزود: با توجه به زمان برگزاری انتخابات مدیران دولتی که قصد شرکت در این انتخابات را دارند می‌باید 6 ماه قبل از ثبت نام استعفاء خود را اعلام کنند و تاکنون از افراد واجد شرایط در استان 10 نفر استعفاء خود را اعلام داشتند و 3 دواطلب دیگر از سایر استان‌ها متقاضی ثبت نام در مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه استان هستند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار افزود: در انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری 4 هزار شعبه اخذ رای و 8 هزار صندوق آرا مردمی را جمع آوری خواهند کرد.

وی اظهار کرد: رویکرد اصلی دولت در انتخابات آتی رقابتی شدن انتخابات و مشارکت حداکثری مردمی است و دولت تدبیر و امید در انتخابات آتی در چارچوب قانون‌گرایی و بی‌طرفی کامل مجری تامین امنیت و سلامت انتخابت هستند و تلاش دولت بر ایجاد نشاط و آرامش برای جامعه و مشارکت سیاسی مردمی است.

صادقی با اشاره به ثبت نام انتخابات مجلس خبرگان رهبری از 26 آذر امسال به مدت 7 روز برای احراز 6 کرسی نمایندگی در استان است گفت: ثبت نام از دواطلبان خبر گان در دو حوزه فرمانداری مشهد و یا وزارت کشور انجام خواهد شد.

وی افزود: ثبت نام دواطلبان مجلس شورای اسلامی نیز از 28آذر آغاز و به مدت 7 روز ادامه خواهد یافت که متقاضیان با مراجعه به وزارت کشور و یا فرمانداری‌های مراکز اصلی روند ثبت نام را به آرامی طی خواهند کرد.

وی مهمترین فرمانداری‌های استان را شهرستان‌های فیروزه، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه و تربت جام و قوچان، خواف، فریمان، احمدآباد، کاشمر و درگز و گناباد اعلام کرد که دواطلبان می‌توانند با مراجعه به این مراکز ثبت نام خود را کامل کنند.

 

کد خبر : ۳۱۷۴۱۲