خبرگزاری کار ایران

طی شش ماهه نخست امسال در گیلان؛

بیش از 4000 مورد گزارش مردمی در سامانه 124 ثبت شد

بیش از 4000  مورد گزارش مردمی در سامانه 124 ثبت شد

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان از دریافت بیش از 4 هزار مورد گزارش و شکایت مردمی توسط سامانه 124 در شش ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد درویش کردار با اشاره به دریافت 4 هزار و 190 مورد گزارش مردمی افزود: بیش از 3 هزار و 300 مورد از این گزارش‌ها مربوط به بخش کالایی و بیش از 860 مورد گزارش مربوط به بخش خدمات بود که با بررسی‌های به‌عمل‌آمده از 3 هزار و 871 مورد از این شکایات، بیش از نیمی آن‌ها متخلف شناخته شدند و سایر گزارش‌های مردمی نیز در دست بررسی قرار دارد.

وی دریافت گزارش‌های مردمی از طریق سامانه ستاد خبری 124 و فعالیت ناظران افتخاری در بازار و مراکز خدمات‌دهی را یکی از مهم‌ترین شیوه‌های نظارت بر بازار کالا و خدمات عنوان کرد و گفت: در این مدت 722 مورد شکوائیه مردمی نیز به‌صورت حضوری به ستاد خبری اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان رسیده و مورد بازرسی قرارگرفته است.

رئیس اداره بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان همچنین از نظارت مستمر بازرسان این سازمان بر بازار کالا و خدمات و مراکز اقتصادی خبر داد و افزود: در شش‌ماهه اول سال، بیش از 188 هزار مورد بازرسی از سطح واحدهای اقتصادی استان مورد بازرسی قرار گرفتند که طی این بازرسی‌ها تخلف در بیش 8 هزار واحد محرز و پرونده تخلف آن‌ها جهت سیر مراحل قانونی به شعب تعزیرات حکومتی و یا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات صنفی استان ارسال شد.

وی عمده‌ترین گزارش‌های مردمی مربوط به بخش کالایی را به عرضه نان و پوشاک، میوه و سبزی و در بخش خدمات مربوط به حمل‌ونقل مسافر، رستوران‌ها، نمایشگاه‌های فروش خودرو و مشاورین املاک عنوان کرد و افزود: بیشترین تخلفات به ترتیب مربوط به گران‌فروشی، عدم درج قیمت، کم‌فروشی و تقلب بوده است.

درویش کردار در خاتمه خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه تخلف مانند گران‌فروشی، عدم درج قیمت بر روی کالا، کم‌فروشی و تقلب، عدم صدور فاکتور فروش، فروش اجباری و... می‌توانند گزارش‌های خود را به ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان و یا سامانه 124 اطلاع دهند

پیشنهاد امروز