خبرگزاری کار ایران

حضور پرشور مردم کاشان در مراسم تاسوعا وعاشورای حسینی

مردم دارالمومنین کاشان با حضوری پرشور درمراسم تاسوعا وعاشورای حسینی شرکت کردند

همزمان با سراسر کشور مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در شهرستان‌ کاشان با حضور بسیار بی‌نظیر مردم ولایتمدار شهرها و روستاهای این شهرستان در قالب دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی همراه با نوحه‌خوانی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از کاشان، با توجه به اینکه برگزاری آیین سنتی مذهبی محرم در شهرستان کاشان از دیرباز به جهت علاقه‌مندی بسیار بی‌نظیری که مردم این دیار به ائمه اطهار (ع) دارند، سال جاری این مراسم را در تاسوعا و عاشورای حسینی باشکوه‌تر ارسال‌های قبل برگزار کردند.

مردم دارالمؤمنین کاشان با حضور بسیار چشمگیر خود در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی امسال با شور و عشق بسیار غیرقابل وصفی در تکایا، مساجد، حسینیه‌ها، خیابان‌ها و امامزادگان این شهرستان با راه انداختن دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی همراه با مدیحه‌سرایی عشق و ارادت خود را به ائمه اطهار به‌ویژه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) ویارانش الحق که چه خوب و باشکوه نشان دادند.

برپایی ایستگاه‌های صلواتی، نصب پرچم و بیرق‌های عزا و دادن نذری در جای‌جای شهرها و روستاهای این شهرستان جلوه غیرقابل وصفی به مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در این شهرستان بخشیده بود.

سنج زنی، تعزیه‌خوانی، چاووش‌خوانی، نخل گردانی، سقا خوانی و خیل عرب که از آیین‌های سنتی عزاداری محرم درجای جای شهرها و روستاهای این شهرستان است باشکوه بسیار بی‌نظیری نسبت به سال‌های قبل برگزار شد.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسین و العطش در تاسوعای حسینی و اقامه نماز ظهر عاشورای حسینی در کلیه هیئت‌های مذهبی این شهرستان خصوصاً برگزاری نماز ظهر عاشورا به امامت آیت‌الله عبدالنبی نمازی نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه کاشان به یاد آخرین نماز سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) با حضور امت عزادار و مؤمن شهرستان کاشان جلوه خاصی به مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی سال جاری بخشیده بود.

برگزاری مراسم شام غریبان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش همراه با سوگواری و سینه‌زنی و مدیحه‌سرایی شب گذشته با حضور پرشکوه امت مؤمن، شهیدپرور و خداجوی شهرستان کاشان جلوه غم‌انگیز دیگری را به یاد مظلومیت فرزندان پیامبر (ص) در شامگاه عاشورای حسینی به تصویر کشیده بود.

علاوه‌برحضور یکپارچه مردم، مسئولین ادارات، نهادهای دولتی، روحانیون، علمای دینی، نماینده مردم کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، حضور مسئولین رده‌بالای کشوری، عکاسان و خبرنگاران داخلی نیز در هیئت‌های مذهبی این شهرستان به چشم می‌خورد.

کد خبر : ۳۱۶۰۱۳