خبرگزاری کار ایران

بعد از ۴ سال انتظار برای تشکیل جلسه

قاضی زاده هاشمی مشکلات را نیم ساعته حل می‌کند!

عضو هیات رییسه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بعد از چهار سال توانستیم با نمایندگانمان در مجلس جلسه‌ای برگزار کنیم اما آقای قاضی‌زاده هاشمی معتقد بود نیم ساعت هم برای این جلسه کافی است، به همین دلیل جلسه را ترک کردیم.

محسن خندان دل، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری ایلنا، در خصوص این جلسه و نحوه برگزاری آن تشریح کرد: صبح امروز جلسه‌ای به دعوت اعضای مجمع نمایندگان مجلس در خصوص گزارش عملکرد و تحلیل مشکلات خانه صنعت، معدن و تجارت استان با حضور فعالان این عرصه در بخش دولتی و بخش خصوصی برگزار شد؛ در این جلسه کریمی قدوسی، قاضی‌زاده هاشمی، بنی هاشمی، سبحانی نیا، شوشتری از نمایندگان مجلس حضور داشتند. همچنین خانم مهندس علیرضایی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خراسان رضوی و دیگر مسوولان آن سازمان و همچنین افرادی از اعضای اتاق بازرگانی، کانون صنعتی کارفرمایان، انجمن مدیران صنایع و سازمان نظام مهندسی معدن استان حاضر بودند.

وی اضافه کرد: این جلسه با وجود اینکه با تاخیر شروع شد و تاخیر نیز از جانب نمایندگان مجلس بود، آقای سبحانی نیا پیشنهاد دادند سقف جلسه تا ساعت ۱۰ صبح باشد؛ این در حالی بود که جلسه ساعت ۹ شروع شده بود. در ادامه پیشنهاد آقای سبحانی نیا، آقای قاضی‌زاده هاشمی یکی دیگر از نمایندگان مجلس گفت که یک ساعت هم برای این جلسه زیاد است و نیم ساعت کافیست.

خندان دل با بیان اینکه این جلسه برای گزارش عملکرد و تحلیل و بحث بر سر مشکلات صنعت استان تشکیل شده بود، ادامه داد: مهندس حسینی، رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان به خاطر این زمان محدود برای جلسه اعتراض کرد و گفت که بعد از چهار سال، جلسه یک ساعته مشکلی را رفع نمی‌کند و ما حاضر نیستیم در این جلسه بمانیم و بعد جلسه را ترک کردیم.

این عضو هیات رییسه خانه صنعت، معدن و تجارت استان خاطرنشان کرد: نگاه سطحی نمایندگان مجلس به مشکلاتی که عمیق هستند، کاملا بی‌انصافانه است؛ هم اکنون مشکلات صنعت استان بسیار شدید است و اگر نگاه جدی به آن نداشته باشیم، علاوه بر مشکلات اقتصادی، دیگر مشکلات اجتماعی و روانی نیز در استان بروز پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه چهار سال پیش ما پیشنهاد تشکیل این جلسه را به نمایندگان مجلس داده بودیم، اضافه کرد: سه سال پیش هم جلسه‌ای با آقای قاضی‌زاده داشتیم که قرار شد این جلسات به صورت مستمر تشکیل شوند اما اینگونه نشد؛ جلسه امروز نیز تنها یک می‌تینگ تبلیغاتی بود چون بعد از چهار سال و دقیقا در زمان انتخابات یاد ما افتاده‌اند؛ این موضوع قبلا هم تکرار شده بود.

خندان دل تصریح کرد: خواستیم تا بیانیه‌ای را در این خصوص صادر کنیم اما به دلیل اینکه امسال سال همدلی و همزبانی است این کار را نمی‌کنیم؛ هیچوقت هم از مواضع خودمان کوتاه نمی‌آییم و خیلی جدی پای این موضوع ایستاده‌ایم زیرا باید نگاه‌مان را به مشکلات موجود و گسترش حوزه تولید و کارآفرینی دقیق‌تر کنیم.

وی با بیان اینکه ۶۰ درصد صنعت استان زمینگیر شده است، این موضوع ساده‌ای نیست و باید آن را جدی بگیریم، عنوان کرد: از دو روز قبل به ما گفتند که قرار است امروز این جلسه برگزار شود و ما هم از‌‌ همان دو روز قبل شروع به تهیه گزارش عملکرد و تهیه لیستی از بررسی‌های کار‌شناسی مشکلات کردیم تا در این جلسه آن‌ها را با نمایندگان استان در میان بگذاریم اما آنان برای ما وقت نگذاشتند.

کد خبر : ۳۱۵۷۳۶