خبرگزاری کار ایران

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان

جمع آوری زباله در کاشان مکانیزه شد

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان از تجهیز عملیات جمع آوری زباله در ۱۶ ناحیه این شهرکاشان به سیستم مکانیزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان، محمد حسین واحدیان، در گفتگو با خبرنگاران گفت: با اجرای طرح مکانیزاسیون خدمات شهری بیش از ۵۰۰ مخزن ۶۶۰ لیتری جمع آوری زباله در شهر کاشان نصب شده است.

وی، تجهیز مناطق شهر کاشان به مکانیزاسیون خدمات شهری را آغازگر تحولی بزرگ در خدمت رسانی شهرداری کاشان به شهروندان دانست و افزود: کاهش هزینه جمع آوری زباله و مشکلات زیست محیطی، کاهش وسایل نقلیه جمع آوری زباله و نیاز به کارگر، کاهش اثرات آلودگی حاصل از پارگی و پراکندگی کیسه‌های زباله، کاهش آسیب و صدمات ناشی از تماس کارگران با زباله، افزایش فعالیت‌های بازیافت مواد و پاکیزگی شهر از مزایای این طرح است.

به گفته وی، مدیریت مواد زائد جامد در شهرهای مختلف به دلیل بافت فرهنگی، جمعیت، اقتصاد، مصرف بی‌رویه مواد، عدم آگاهی و عدم توجه مردم، عدم احساس مسئولیت و کمبود امکانات در عرصه خدمات شهری با مشکلاتی روبرو است.

معاون خدمات شهری شهرداری کاشان افزود: به منظور فائق آمدن بر بسیاری از مشکلات لازم است که اقدامات جدی در امر بهینه کردن مراحل مختلف مدیریت مواد زائد تولید و نگهداری در محل، جمع آوری، حمل و نقل، پردازش و بازیافت و دفن بهداشتی صورت گیرد.

واحدیان، آگاهی و مشارکت مردم میرا یکی از کلیدهای موفقیت در تمامی مراحل مدیریت جمع آوری تاکید کرد و گفت: این امر مهم در مرحله تولید و نگهداری در محل از اهمیت ویژه برخوردار است که بازتاب آن بر مراحل بعدی یعنی جمع آوری و حمل و نقل و دفع تأثیر گذار است.

کد خبر : ۳۱۵۱۳۲