خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران خبر داد

اجرای طرح بصیرت عاشورایی در ۳۰۰ بقعه متبرکه

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: ۳۰۰ بقعه متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی در مازندران بوده و روحانیون آشنا به سیره شهدا و اهداف نهضت کربلا در این طرح مردم را با این معرف آشنا می‌کنند.

به گزارش ایلنا از ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده در نشست خبری با اصحاب رسانه با عنوان طرح بصیرت عاشورایی به مناسبت ماه محرم و صفر، اظهار داشت: طرح بصیرت عاشورایی از ابتدای ماه محرم توسط اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه و امامزادگان شاخص مازندران آغاز می‌شود.

وی اجرای طرح بصیرت عاشورایی را یکی از برنامه‌های مهم این نهاد عنوان کرده و آنرا از برنامه‌های اصلی و رکنی در طول سال دانست و افزود: طرح بصیرت عاشورایی مکتب سرخ و اثر گذار عاشورا در باور‌ها و ارزش‌های مردم است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، دفاع از کرامت بشری و انسانی و همچنین حمایت از مظلومان و محرومان را از اهداف این طرح عنوان کرد و گفت: ممنوعیت مذاکره و نرمش با استکبار جهانی و اقتدار، عظمت، صلابت و ایثار را از دیگر اهداف این طرح عنوان کرد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد موقوفات مازندران در زمینه سید الشهدا (ع) است، عنوان کرد: ۳۰۰ بقعه متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی در مازندران بوده و روحانیون آشنا به سیره شهدا و اهداف نهضت کربلا در این طرح مردم را با این معرف آشنا می‌کنند.

حجت الاسلام علیزاده افزود: ۵۸۴ روحانی که ۶۰ نفر آن‌ها از قم هستند به بقاع متبرکه مجری طرح بصیرت عاشورایی اعزام می‌شوند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اعلام اینکه یکصد و۲۰ دفتر مشاوره در بقاع متبرکه برپا می‌شود، افزود: مشاوره و پاسخگویی به مسائل شرعی از جمله برنامه‌های این دفا‌تر است.

وی از راه اندازی خیمه معرفت با غرفه‌های مشاوره کودک، عفاف و حجاب، پاسخ به شبهات دینی، مشاوره با خانواده و... در بقاع متبرکه خبر داد و افزود: خیمه معرفت در ۵۰ بقعه متبرکه مازندران راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه به یاد ورود امام حسین (ع) در صحرای کربلا تجمع «لبیک یا حسین» (ع) در اول ماه محرم به صورت متمرکز در ۲۶ مقعه متبرکه مازندران برپا می‌شود.

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در ۲۸ بقعه متبرکه استان برگزار از برگزاری مراسم «احلی من العسل» برای جوانان و نوجوانان در ۲۰ بقعه متبرکه استان خبر داد.

وی به برگزاری همایش رهروان زینبی در دوازدهم محرم در ۲۴ بقعه متبرکه استان خبر داد و گفت: اقامه نماز ظهر عاشورا به صورت متمرکز در همه بقاع متبرکه مازندران برگزار می‌شود.

وی اعلام اینکه دو هزار و ۱۶۲ موقوفه در حوزه تعزیه خوانی و ۲۹۷ موقوفه برای روضه خوانی است، عنوان کرد: روضه خوانی بیش از ۳ میلیارد و ۵۰۰ ریال و برای تعزیه خوانی یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال از محل اجرای نیت واقف هزینه شده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان اینکه نهضت بیداری با خطبه‌های علوی در اول ماه صفر برگزار می‌شود، افزود: مراسم ختم و انس با قرآن در اواخر ماه صفر در ۳۰۰ بقعه متبرکه مازندران به صورت متمرکز برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه تجمع بزرگ لبیک یا رسول الله در روز وفات رسول اکرم (ص) ساعت ۱۰ صبح در ۲۶ بقعه متبرکه برپا می‌شود افزود: پیشنهاد می‌شود مراسم عزاداری خانواده بزرگ رسانه در ماه محرم الحرام در یکی از بقاع متبرکه استان برگزار شود.

کد خبر : ۳۱۳۶۲۰