خبرگزاری کار ایران

مدیر کل راه وشهرسازی استان خبر داد

تصویب طرح بازسازی بافت‌های فرسوده البرز در شوراهای عالی معماری و شهرسازی

مدیر کل راه وشهرسازی استان البرز از تصویب طرح بازسازی بافت‌های فرسوده البرز درشوراهای عالی معماری شهرسازی خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، ابوالفضل باقر نیا روز چهارشنبه در دومین کنفرانس لرزه‌شناسی و مهندسی زلزله در دانشگاه خوارزمی کرج گفت: ۱۲ هزار واحد فرسوده مسکونی کلانشهر کرج، وام بازسازی ۵۰۰ میلیونی ریالی دریافت می‌کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه در این خصوص با بانک‌های عامل استان هماهنگی‌های لازم صورت گرفته است افزود: همچنین ساکنان بافت‌های فرسوده علاوه بر این تسهیلات، ۲۰۰ میلیون ریال، تسهیلات بدون بهره اجاره مسکن دریافت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: به زودی طرح بازسازی بخش‌هایی از بافت‌های فرسوده البرز درشوراهای عالی معماری شهرسازی درقالب طرح تفصیلی به زودی مصوب خواهد شد و برای اجرا به شهرداری‌های البرز ابلاغ می‌شود.

باقرنیا در ادامه با اشاره به رقم و سهم تسهیلات بافت‌های فرسوده در سراسر کشور خاطرنشان کرد: برای بازسازی بافت‌های فرسوده در کلانشهر‌ها به ازای هر واحد مسکونی مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال وام، برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۴۰۰ میلیون ریال و برای شهرهای زیر ۲۰۰ هزار نفر نیز مبلغ ۳۰۰ میلیون اعتبار اختصاص یافته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ویرایش چهارم آیین نامه بافت‌های فرسوده از ۳۱ شهریورماه سال جاری اجرایی شده است از مسوولان نظام مهندسی و سایر دست اندرکاران خواست که دیگر از ویراش سوم استفاده نکنند و آیین نامه ویراش چهارم را مد نظر داشته باشند.

وی در پایان، با بیان اینکه دراستان البرز یک هزارو ۴۶۰ هکتار بافت فرسوده وجود دارد که ۷۵۰ هکتار آن در محدوده شهرستان کرج واقع شده است از مراکز علمی و دانشگاهی استان البرز و همچنین نظام مهندسی استان خواست تا با یک هم افزایی آموزشی و اجرایی، در راستایی نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده استان اقدام کنند.

کد خبر : ۳۱۳۴۷۰