خبرگزاری کار ایران

محمدعلی نجفی در جلسه شورای اداری استان

پیشرفت پروژه‌ها در گیلان رضایت بخش است

استاندار گیلان با اشاره به اینکه فصل باران و سرما در اجرای پروژه‌ها تأثیرگذار است، گفت: پیشرفت پروژه‌های در دست اجرا در استان رضایت بخش اما نیازمند پیگیری جدی برای اتمام است.

به گزارش ایلنا، محمدعلی نجفی در جلسه شورای اداری گیلان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درباره حق الناس بودن رأی مردم، اظهار داشت: همهٔ مجریان انتخابات باید با دقت و نظارت حافظ و امین آرای مردم باشیم.

وی همچنین به تأکید رئیس جمهور در سمینار استانداران و فرمانداران درباره اینکه مردم عملکرد مسئولان را عملکرد نظام می‌بینند، افزود: مسئولیت امانتی است که از سوی مردم در اختیار ما قرار گرفته است.

نماینده عالی دولت در گیلان به برگزاری جلسات مختلف ستاد انتخابات استان اشاره و خاطرنشان کرد: در استان گیلان از حضور همهٔ احزاب بهره‌مند هستیم.

استاندار گیلان با اشاره به حضور افراد با اندیشه‌های مختلف در سمت‌های اجرایی استان گفت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولیت حفظ امانت است و در استان از اندیشه‌های مختلف بهره‌مند هستیم و در این مسیر به جز امانتداری و حفظ قانون نمی‌اندیشیم.

وی با بیان اینکه گیلان جزو استان‌هایی است که فضای امنیتی و کسب و کار آن روبه بهبود است افزود: در هفت دوره گیلان در بهبود فضای کسب و کار رتبه اول را کسب نموده است که این باعث ارتقای شاخص شغلی و کاهش بیکاری شده است.

نجفی رتبه گیلان در بحث بیکاری را رتبه ۲ درپائیز سال ۹۲ عنوان و تصریح کرد: با بهبود فضای کسب و کار در پایان سال ۹۳ به رتبه هشتم و در بهار سال ۹۴ به رتبه هفدهم ارتقا پیدا کردیم.

وی خاطر نشان کرد: همه وظیفه داریم که این سطح را حفظ کنیم و در جهت بهبود آن تلاش کنیم.

رئیس شورای تأمین استان با اشاره به اینکه شورای تأمین گیلان از نظر همدلی و همزبانی در کشور زبانزد است گفت: توفیق بدست آمده از حضور و حمایت مردم و تلاش مسئولان اجرائی، شورای تأمین و دستگاه‌های نظارتی است.

وی با اشاره به اینکه فصل باران و سرما در اجرای پروژه‌ها تأثیر گذار است افزود: پیشرفت پروژه‌های در دست اجرا در گیلان رضایت بخش اما نیازمند پیگیری جدی در اتمام آنان می‌باشد.

وی افزود: دولت هم در بخش بودجه‌های جاری و اعتباری، با مشکلاتی مواجه است و امیدواریم برای انجام پروژه‌ها، موافقت نامه‌های اجرایی هرچه سریع‌تر شکل بگیرد.

نماینده عالی دولت در گیلان با بیان وجود محدودیت‌های اعتباری، صرفه جویی در هزینه‌های دستگاه‌ها را ضروری دانست و خاطر نشان کرد: باتوجه به اینکه مشکلات بسیاری در تأمین اعتبارات وجود دارد اما در پرداخت حقوق و مزایای پرسنلی اهتمام ویژه صورت گیرد.

وی با تأکید بر ضرورت توسعهٔ دولت الکترونیک در استان گفت: در این بخش عقب ماندگی وجود داشت که با تلاش‌های ویژه صورت گرفته روبه رشد هستیم و باید با پیگیری‌های ویژه روند صعودی استمرار داشته باشد.

استاندار گیلان توجه به شرکت‌های دانش بنیان و استفاده از فناوری‌های روز را بسیار ضروری عنوان کرد و افزود: باتوجه به سطح تحصیلات فارغ التحصیلان و نوآوری که در استان وجود دارد می‌توان با به کارگیری فناوری‌های دانش بنیان از فقر و بیکاری کاسته شود.

وی با تأکید به پیگیری روزانه پروژه‌های مصوب شده سفر رئیس جمهور توسط مدیران استان تأکید کرد و گفت: انتظار ویژه‌ای در پروژه‌های راه و شهرسازی، ‌ راه آهن و آزاده راه وجود دارد و البته توفیقات خوبی تاکنون حاصل شده است.

نجفی تکمیل راه نُستراک را از خواسته‌های بیش از ۳ دهه مردم و مسئولان گیلان دانست و افزود: پس از سفر رئیس جمهور به گیلان و تحرک بوجود آمده در راه آهن قزوین- رشت و رشت- آستارا جهت اتصال راه آهن جمهوری آذربایجان به راه آهن ایران در حال پیگیری است که این جزو افتخارات دولت دکتر روحانی خواهد بود.

وی از سفر وزیر ارتباطات در پایان هفته جاری به جمهوری آذربایجان خبر داد و یادآور شد: وزیر ارتباطات رئیس کمیسیون اقتصادی ایران و روسیه است و برای نهایی کردن اتصال راه‌آهن جمهوری آذربایجان به آستارای ایران به این کشور سفر می‌کند.

کد خبر : ۳۱۱۲۶۲