خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی انتظامی فرمانداری

متکدیان شهر کرج ساماندهی شوند

معاون سیاسی انتظامی فرماندار کرج، بر لزوم ساماندهی متکدیان و نا‌امن‌کنندگان سطح شهر کرج تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، رضا عسگری روز سه شنبه در نشست بررسی وضعیت اجتماعی کرج با بیان اینکه محیط شهر را باید برای سوء استفاده کنندگان از احساسات مردم ناامن کرد گفت: امروز متکدیان که بیشتر آنان بچه‌ها و زنان هستند با حضور در مناطق مختلف شهری کرج اقدام به تکدی‌گری می‌کنند که سبب بهم ریختن سیمای شهری نیز شده است.

وی در ادامه افزود: براساس گزارش‌ها بیشتر متکدیان در سطح این کلانشهر نیازمند واقعی نبوده و با اجرای طرح‌های ساماندهی می‌توان گام‌های موثری را دراین زمینه برداشت.

عسگری در ادامه خاطرنشان کرد: تنها نباید به جمع‌آوری این متکدیان پرداخت بلکه با اجرای طرح‌های مختلف اجتماعی باید آنان را ساماندهی داد.

وی گفت: دراین بین توجه به ظرفیت تشکل‌های غیردولتی با توجه به اعلام آمادگی این تشکل‌ها برای همکاری با دستگاه‌های اجرایی نیز ضروری‌ست.

معاون سیاسی انتظامی فرماندار کرج خاطرنشان کرد: برخی به صورت سازمان یافته و با سوء استفاده از احساسات انسان دوستانه مردم با تکدی‌گری، نظم و آرامش جامعه را برهم می‌زنند که با این افراد به صورت جدی برخورد خواهد شد.

عسگری با تاکید بر نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع رسانی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای آموزش‌های لازم دراین زمینه بهره برد.

وی با اشاره به لزوم جمع آوری متکدیان اتباع بیگانه در سطح شهر افزود: در موضوع ساماندهی متکدیان، اجرای طرح‌های جمع‌آوری متکدیان و ساماندهی آن‌ها در قالب گرم‌خانه‌ها و مراکز نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی باید مدنظر قرار گیرد.

کد خبر : ۳۱۱۰۹۱