خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری کرج:

از طرحهای ساماندهی متکدیان استقبال می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۸۳۰

ساماندهی متکدیان، منوط به اجرای طرحهای حمایتی از طریق ادارات مربوطه نظیر کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی و موسسسات خیریه است.

معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری ویژه کرج، در جلسه ستاد ساماندهی متکدیان این شهرستان گفت: عزم ما برای اجرای طرح های ساماندهی متکدیان جدی است و برای تحقق این هدف، از طرحهای ساماندهی کاربردی استقبال می‌کنیم.

به گزارش ایلنا در کرج، رضا عسگری، همچنین با اشاره به ضرورت استفاده از پتانسیل و توان سازمانهای مردم نهاد و گروههای فعال اجتماعی برای ساماندهی متکدیان گفت: یکی از ویژگیها و امتیازات شهرستان کرج، بهره مندی از وجود خیرین در این شهرستان است که در حوزه‌های مختلف افدامات شایسته ای انجام می دهند. اما با وجودی که حمایت مردم از نیازمندان و تامین مایحتاج آنها، اقدامی شایسته و قابل تقدیر است، می بایست زمینه برای هدایت مشارکتهای مردمی به سمت کارآفرینی و ایجاد زمینه‌های توانمند سازی و حرفه آموزی برای افراد نیازمندی که شرایط فعالیت جسمی و کار کردن دارند، مهیا شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی به صورت سازمان یافته و با سوء استفاده از احساسات انسان دوستانه مردم با تکدی گری، نظم و آرامش جامعه را برهم می زنند که با این افراد به صورت جدی برخورد خواهد شد.

عسگری، در ادامه گفت: در موضوع ساماندهی متکدیان، چهار اقدام اساسی مد نظر است که اقدام اول، اجرای طرح های جمع آوری متکدیان و ساماندهی آنها در قالب گرمخانه ها و مراکز نگهداری آسیب دیدگان اجتماعی است.

وی اقدام دیگر را مربوط به اجرای طرح های حمایتی از طریق ادارات مربوطه نظیر کمیته امداد امام(ره) و بهزیستی و موسسسات خیریه خواند. عسگری همچنین به اقدامات توانمند سازی و اجرای فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و گفت: می بایست با اجرای فعالیت های آموزشی و توانمند سازی و حرفه آموزی، برای ساماندهی متکدیان اقدامات اساسی انجام داد.

عسگری، همچنین به نقش مهم رسانه‌ها در اطلاع رسانی و آموزش عمومی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی تاکید کرد و گفت: باید از ظرفیت رسانه‌ها برای آموزش عمومی در موارد مختلف استفاده شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز