خبرگزاری کار ایران

آمارگیری از زنبورستان‌های استان اردبیل آغاز شد

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: آمار گیری از زنبورستان‌های استان همزمان با سراسر کشور از امروز ۴ مهرماه لغایت ۹ مهر سال‌جاری به مدت شش روز انجام شد.

بهلول تکلوی به خبرنگار ایلنا گفت: از همه زنبورداران استان در زمان آمارگیری بر اساس آدرس اعلامی در شناسنامه زنبورداری در محل زنبورستان‌های سرشماری خواهد شد.

وی همچنین تصریح کرد: مناسب است زنبورداران ضمن عدم جابجایی در این ایام در صورت جابجایی محل استقرار خود را به نزدیک‌ترین مرکز خدمات و یا تعاونی زنبورداران اطلاع دهند.

همچنین به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل، در سال زراعی جاری میزان ۱۰۵۰ هکتار از اراضی شهرستان پارس آباد در کشت اول و دوم به زیر کشت برنج رفته است

علی اکبر حسنیان ریس جهادکشاورزی شهرستان پارس آباد افزود: عملیات برداشت کشت اول در حال انجام و عملیات برداشت کشت دوم آن از دهه دوم هرماه شروع خواهد شد.. پیش بینی می‌شود ۴۷۵۰ تن شلتوک و مقدار ۲۱۰۰ تن برنج سفید از مزارع این شهرستان برداشت شود.

برنج تولیدی مغان از عطر و طعم بخصوصی برخوردار بوده و در استان اردبیل پر طرفدار می‌باشد و محصول تولیدی ان در کمترین زمان ممکن به فروش می‌رسد.

کد خبر : ۳۰۷۹۱۶