خبرگزاری کار ایران

همزمان با عید قربان انجام گرفت

کنسرت حسام الدین سراج در خانه"طباطبایی‌های" کاشان

حسام الدین سراج در عروس خانه‌های تاریخی ایران «طباطبایی‌های» کاشان برنامه اجرا کرد.

به گزارش خبرنگارایلنا در کاشان اجرای سنتی عرفانی «استاد حسام الدین سراج» با هدف تطبیق حال و هوای این شهرستان با اجراهای سنتی، داشتن هنرمندان و هنردوستان در این منطقه و ایجاد محیطی سنتی عرفانی با فضاهای تاریخی کاشان در عروس خانه‌های ایران «طباطبایی‌ها» با استقبال پرشور خانواده‌های کاشانی و مسوولین شهرستان برگزار شد.

اجرای سنتی عرفانی «استاد حسام الدین سراج» به همراه گروه بیدل و شرکت آریس پارتی کان (عروس اصفهان) شامگاه چهارشنبه اول مهر ماه با همکاری سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری در خانه تاریخی طباطبایی‌ها برگزار شد.

اجرای سنتی عرفانی «استاد حسام الدین سراج»، در ۲ بخش که هر بخش شامل ۳ تا ۴ تصنیف، یک آواز و یک تک نوازی بود توسط استاد حبیبی نوازنده دف، استاد فره‌مند تمبک و می‌رجلالی استاد تاربا مدیریت اجرایی محمدرضا خلجی و پویا ظریف در خانه طباطبایی‌های کاشان برگزار شد.

 «استاد حسام الدین سراج» به عنوان تنها کسی که سمفونی عاشورا اجرا کرده معروف است.

همزمان با هفته دفاع مقدس، عروس خانه‌های تاریخی ایران «طباطبایی‌های کاشان» میزبان دستان پرحرارت نوازندگان سنتی گروه بیدل و صدای خوش آهنگ سنتی عرفانی «استاد حسام الدین سراج» با حضور پرشور و استقبال گرم خانواده‌های کاشانی در شب عید قربان بود.

خاموش شدن چراغ‌های عروس خانه‌های ایران، شمارش ستاره‌های آسمان و نور مهتاب گونه را به دنبال داشت که زن و مرد، کودک و نوجوان، پیر و جوان، همه و همه منتظر صدای «استاد حسام الدین سراج» بودند که حال و هوای خانه طباطبایی‌ها را کاملا سنتی و تاریخی نشان می‌داد که انگار در‌‌ همان دوره‌های تاریخی گوشه‌ای از حیاط بیرونی خانه را در کنار خانواده سپری می‌کنی.

سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان با حمایت و همکاری از آریس پارتی کان (عروس اصفهان) و همراهی گروه بیدل در شهر گل و گلاب کاشان، دست یاری با اجرای سنتی عرفانی توسط «استاد حسام الدین سراج» داد تا صدای عرفانی بار دیگر در کوچه‌ها و خانه‌های تاریخی کاشان که همچنان استواری خود را با حفاظت شهرداری و اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری و همدلی شهروندان کاشانی دارد بپیچد.

فضایی کاملا تاریخی با اجرایی سنتی دل را می‌برد به دوره‌هایی که ما نبودیم ولی بر اساس کتاب‌های تاریخ دوران مدرسه و گفتن خاطرات از زبان پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌هایمان صفحات تاریخ را دوباره ورق زد تا گوشه‌ای از برگ روزگار را بر جریده دفتر خاطراتمان ثبت کند.

اجرای سنتی عرفانی «استاد حسام الدین سراج» با حضور خانواده‌های کاشانی، اعضای شورای اسلامی شهر، مسوولین، روسای ادارات، مدیران و پرسنل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری کاشان برگزار شد.

کد خبر : ۳۰۷۶۹۴