خبرگزاری کار ایران

سرپرست فرمانداری کاشان

مشکات ظرفیت تبدیل شدن به یک شهر خلاق را دارد

سرپرست فرمانداری کاشان گفت: وجود امتیازات جغرافیایی، منطقه‌ای، قرارگرفتن درمنطقه ویژه اقتصادی و واقع شدن بین دو شهرستان مهم کشور (قم - کاشان)، مشکات ظرفیت تبدیل شدن به یک شهر خلاق را دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا در کاشان «حمید رضا مومنیان» در مراسم تودیع ومعارفه شهردار مشکات با تسلیت سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع)، گرامی داشت هفته دفاع مقدس و تبریک اعیاد قربان وغدیر خم ازمشکات با قدمت ۱۲ ساله شهری ازشمالیترین شهرکاشان نام برد وگفت: فضا سازی ایجاد شده، قرارگرفتن بین دو شهرکاشان وقم درحاشیه محوریتی‌ترین مسیر شمال جنوب کشور ونزدیکی با منطقه ویژه اقتصادی، نوید بخش توسعه اقتصادی واشتغالزایی این منطقه خواهد بود

وی گفت: حفظ هوای پاک، آلودگی کمتر، استفاده از منابع شهری در شهر مشکات باید مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

مومنیان ازشهرستان کاشان به عنوان نقطه طلایی کشور نام برد وگفت: شهرمشکات نیز با قرارگرفتن دردل این نقطه طلایی با دسترسی به راه آهن، راههای اصلی، شمال و جنوب کشوربا کمترین میزان مسافت و مزیت‌های کشاورزی که دارد می‌تواند موجبات توسعه این منطقه را رقم بزند.

سرپرست فرمانداری کاشان استفاده ازنیروی کارآمد وتحصیل کرده، تجدید منابع، مشارکت مردم و به حداقل رساندن آلودگی‌ها را ازمهم‌ترین ویژگی‌های یک شهر خلاق نام برد و گفت: با توجه به وضعیتی که در مشکات شاهد هستیم باید منتظر تحولات بزرگی در این شهر باشیم.

وی بازتولید توانمندی‌ها و منابع، بهره‌مندی ازتوانمندی‌های علمی، حفاظت از منابع و مصرف بهینه را مهم‌ترین عوامل توسعه شهرهای خلاق عنوان کرد و گفت: شهرهایی که بدون برنامه رشد کرده‌اند با معضلات آلودگی‌های هوا و محیط زیست روبرو هستند.

مومنیان به قدمت تاریخی بیش از ۷ هزار ساله در کاشان خبرداد افزود: با توجه به گمانه زنی‌ها و شواهدی که درمنطقه سفید آباد کاشان بدست آمده این شهرستان سابقه تاریخی ۱۵ هزارساله دارد.

سرپرست فرمانداری کاشان ضمن تشکر از زحمات کاظمیان شهردار اسبق مشکات و آرزوی توفیق برای تکبیرگو شهردار جدید این شهر گفت: امیدواریم مجموعه مدیریت شهر مشکات و شهرستان کاشان بتواندازظرفیتهای شهردار اسبق درعرصه‌های دیگر استفاده کند.

وی با بیان اینکه امیدواریم تکبیرگو شهردار جدید این شهر با برنامه وایده‌هایی که دارند منشا تحول خوبی در منطقه مشکات باشند. گفت: انتظارداریم مردم خوب و با انگیزه مشکات با حضورشان و همراهی مسئولین موجبات آبادانی و رونق منطقه را بیش از پیش فراهم کنند.

کد خبر : ۳۰۶۸۴۳