خبرگزاری کار ایران

فرماندارکرج

رعایت حقوق شهروندی از مصادیق امر به معروف است

فرماندار ویژه کرج با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر مصادیق گسترده‌ای دارد گفت: در هر صورت قانون و رعایت حقوق شهروندی ملاک عمل است.

به گزارش ایلنا در کرج، محمد تقی ایرانی در جلسه ستاد امربه معروف و نهی ازمنکر در فرمانداری کرج افزود: تحقق انقلاب اسلامی، یک معروف بزرگ بوده است که در دفاع از آرمان‌های امام، دفاع از مظلومان جهان و گسترش دین مبین اسلام و حکومت اسلامی صورت گرفته است و این حرکت امروز به عنوان نماد فرهنگ و معنویت در دنیا شناخته می‌شود.

ایرانی خاطرنشان کرد: امروز قطار انقلاب اسلامی بر ریل امر به معروف و نهی از منکر حرکت می‌کند و همه ما نسبت به آنچه در اطرافمان می‌گذرد مسئول هستیم و باید ضمن ترویج ارزش‌های اخلاقی و انسانی، نسبت به رفتارهای خلاف شئون اسلام حساسیت نشان دهیم.

وی گفت: درست است که در اجرای امر به معروف و نهی از منکر ضعف‌هایی هم وجود دارد، اما اجرای این دو فریضه هرگز ترک نشده و ملت ما همواره بر پایه اصول اسلامی خود حرکت کرده و از ریل انقلاب خارج نشده‌اند. مردم با حضور در عرصه‌های تصمیم گیری کشور به وظیفه شرعی و قانونی خو عمل می‌کنند و این یک معروف است. انتخاب دولت تدبیر و امید نتیجه عمل به معروف مردم در انتخابات ۲۴ خرداد ۹۴ بوده است.

وی، شبیخون فرهنگی را ابزار دشمنان انقلاب اسلامی برای نفوذ در حکومت اسلامی دانسته و گفت: فساد وفحشاء و بی‌بند و باری منکر است و مردم ما این مصادیق را خلاف آموزه‌های اسلامی می‌دانند و باید تمام سعی خودمان را چه در ادارات و چه در جامعه مصروف برخورد با این منکرات بکنیم.

وی هشدار داد: باید آگاه باشیم که امروز نیز، بی‌توجهی عمومی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در مسائل فرهنگی جامعه، می‌تواند موجب سست شدن اعتقادات مردم شود و زمینه‌های نفوذ دشمنان در کشور را فراهم کند و این موضوعی است که دغدغه اصلی همه مسوولان باید باشد.

وی، حفظ شعائر اسلامی، رعایت حقوق شهروندی را از مصادیق امر به معروف دانسته و گفت: ترویج صفات خوب همچون نوع دوستی، احترام، تحمل نظر مخالف و حفظ حرمت اشخاص را نمونه‌های بارز امر به معروف در جامعه اسلامی هستند.

ایرانی، همچنین تظاهر به بی‌بند و باری و رفتارهای خلاف فرهنگ جامعه از جمله دروغگویی و ریاکاری را از مصادیق منکرات خوانده و تاکید کرد: مسوولان باید در برخورد با منکرات به خصوص در مواردی که اجرای آن‌ها به صورت برنامه ریزی شده از سوی معاندین صورت گرفته است هشیار باشند و به صورت قانونی با کسانی که سعی در تخریب ارزش‌های ملت ما دارند برخورد نمایند.

وی افزود: عوامل حوزه فرهنگ نقش مهمی در دفاع از ارزش‌های ما را به عهده دارند، بنابراین باید ضمن تجهیز به ابزارهای مدرن و به روز، جذابیت‌های فرهنگ دینی را نیز نشان دهند.

وی به ضرورت صیانت از آرمان‌های اما م راحل و شهدای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس اشاره کرده و گفت: شهدای ما، جان‌های پاک خود را برای حفظ معروف انقلاب اسلامی نثار کرده‌اند و ما نباید اجازه دهیم خون این عزیزان پایمال شبیخون فرهنگی ایادی استکبار جهانی شود.

وی تاکید کرد: البته نشاط و شادابی جامعه اسلامی با برنامه‌های غنی فرهنگی باید حفظ شود و جوانان دین را مانع نشاط خود ندانند.

فرماندار کرج، تشکیل ستاد امر به معروف و نهی از منکر در ادارات شهرستان کرج را از وظایف مدیران شهرستان کرج خوانده و تصریح کرد: در شورای اداری شهرستان کرج و جلسات ستاد، نسبت به تشکیل ستاد در ادارات مصوبه داشته‌ایم و موضوع را با جدیت پی گیری می‌کنیم.

وی خاطر نشان کرد: هر اداره شهرستان ، یک نماینده به عنوان رابط ستاد معرفی کرده است و در آینده‌ای نزدیک همایش آمران به معروف کرج برگزار می‌شود.

کد خبر : ۳۰۶۶۵۵