خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون اول رئیس جمهور

بیمارستان فوق تخصصی تأمین اجتماعی بیرجند افتتاح شد

با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور بیمارستان فوق تخصصی تأمین اجتماعی حضرت اباالفضل العباس (ع) بیرجند افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از خراسان جنوبی، بیمارستان ۹۶ تختخوابی حضرت اباالفضل العباس (ع) بیرجند که اعتباری بالغ بر ۳۰۰یلیارد ریال برای تجهیزات آن هزینه شده است، امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور افتتاح شد

فرزاد فیروزی، مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم به خبرنگاران، گفت: بیمارستان فوق تخصصی تأمین اجتماعی حضرت اباالفضل العباس (ع) بیرجند توسط شرکت طرح و اجرای خانه سازی تامین اجتماعی احداث شده است.

وی با بیان اینکه این بیمارستان حدود ۵ هکتار زمین دارد و قرار است سه هکتار دیگر به آن اضافه شود، افزود: زیربنای بیمارستان بیرجند ۲۱ هزار و ۵۰۰ متر پیش‌بینی شده است که تاکنون در ۱۷ هزار و ۵۰۰ متر آن بنا احداث شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مراحل ساخت این بیمارستان از سال ۸۶ آغاز شده است، اظهار کرد: این بیمارستان ۱۴۰ تختخوابی است که در فاز نخست از ظرفیت ۹۶ تختخوابی آنکه در بخش‌های جنرال و سرویس‌های تخصصی است، استفاده می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: بیمارستان حضرت اباالفضل العباس (ع)، دارای بخش‌های تخصصی از جمله داخلی، اطفال، زنان، ارتوپدی، جراحی چشم، جراحی قلب، پوست و سایر تخصص‌های لازم درمانی است.

فیروزی با اشاره به اینکه این بیمارستان دارای بخش‌های ICU، CCU، NICU و دیالیز است، گفت: برای این بیمارستان اورژانس پیشرفته‌ای در نظر گرفته شده است که تجهیزات پیشرفته و هایتک مورد نیاز آن جزو پیشرفته‌ترین برندهای دنیا است.

وی ادامه داد: دستگاه سی‌تی‌اسکن هایتک نیز برای این بیمارستان وارد شده که به زودی در بیمارستان نصب خواهد شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی خراسان جنوبی افزود: جمعیت مناطق خراسان جنوبی از جمله بیرجند، قائن، فردوس، طبس و نهبندان می‌توانند از خدمات درمانی این بیمارستان استفاده کنند.

فیروزی درخصوص ظرفیت درمانگاه این بیمارستان گفت: بیمارستان حضرت اباالفضل العباس (ع)، دارای درمانگاه‌های تخصصی در رشته‌های مختلف است که روزانه می‌تواند هزار نفر را پذیرش کند.

وی درباره اجرای نظام ارجاع بیمار در این بیمارستان تصریح کرد: با توجه به اینکه این بیمارستان به صورت هیأت مدیره‌ای اداره می‌شود، تابع ضوابط درمان مستقیم سازمان است و نظام ارجاع در آن رعایت می‌شود.

مدیر درمان تامین اجتماعی خراسان جنوبی به کمبودها‌ی درمانی در استان خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: در این استان بیمارستان کوچکی به نام شهید دکتر رحیمی با ظرفیت ۳۶ تختخواب وجود داشت که نمی‌توانست پاسخگوی نیازهای درمانی استان باشد اما در بیمارستان جدید اباالفضل العباس (ع) بیرجند تمامی خدمات فوق‌تخصصی ارائه می‌شود.

فیروزی خاطرنشان کرد: بیمارستان بیرجند از معدود بیمارستان‌هایی است که دارای بخش شفا است و در آن ترکیب‌بندی رنگ‌ها بر اساس نوع بیماران در نظر گرفته شده و تمامی اتاق‌ها به صورت VIP است.

 

کد خبر : ۳۰۶۳۲۱