خبرگزاری کار ایران

فرماندار فریدونکنار

نهج البلاغه باید در جامعه فراگیر شود

فرماندار شهرستان فریدونکنار گفت: نهج البلاغه باید در جامعه فراگیر شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از فریدونکنار؛ مهرداد ابراهیمی در جمع نخبگان قرآنی شهرستان با تاکید بر اینکه ارتباط جوانان با مساجد نباید قطع شود، اظهار داشت: بعضی مساجد در کنار برنامه‌های قرآنی، عزاداری و جشن‌ها، فعالیت‌های فرهنگی بسیار خوبی دارند.

وی با بیان اینکه توجه به نهج البلاغه در جامعه بسیار ضروری است، تصریح کرد: باید قرآن را با ترجمه خواند و اقشار مختلف جامعه را نیز نسبت به این مهم ترغیب کرد.

فرماندار فریدونکنار از برگزاری همایش بزرگ فعالان قرآنی در فریدونکنار خبر داد و گفت: استفاده از قاریان محلی در جلسات شورای اداری شهرستان و همایش‌های دستگاه‌های اجرایی و نامگذاری برخی میادین و کوچه‌های شهر ساحلی و توریستی فریدونکنار به نام سوره‌های قرآنی در دستور کار فرمانداری قرار دارد.

ابراهیمی ادامه داد: لازم است فعالان قرآنی و نخبگان قرآنی همه فعالیت‌های اجتماعی، ورزشی و فرهنگی خود را با محورین مسجد و نوجوانان و جوانان مسجدی انجام دهند.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه باید شعار همدلی در همه فعالیت‌های قرآنی تحقق یابد، خاطرنشان کرد: حضور مردم در برنامه‌های دینی و قرآنی بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار فریدونکنار با اشاره به اینکه به جوانان فریدونکنار اعتماد و اعتقاد داریم، یادآورشد: باید زمینه حضور و فعالیت بیشتر این قشر از جامعه را در عرصه‌های گوناگون فراهم کرد.

وی با بیان اینکه باید ایران را به‌ام القرای جهان اسلام تبدیل کرد، افزود: می‌توان با کار فرهنگی کشور را به مرکزی برای انتقال علوم قرآنی و اسلامی تبدیل کرد.

ابراهیمی تصریح کرد: در کنار برنامه ریزی‌ها و فعالیت‌های مختلف ورزشی که ورزشکاران زیادی در سطوح گوناگون بین المللی افتخارآفرینی می‌کنند باید تواشیح و قرآن ما نیز مطرح شود.

کد خبر : ۳۰۵۵۱۰