خبرگزاری کار ایران

سید اصغر تقوی بخشدار تاکید کرد

نگاه ویژه دولت تدبیر و امید به بخش «خاوران»

«سید اصغر تقوی»، بخشدار خاوران در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در جنوب استان تهران، اهم فعالیت‌ها و اقدامات دولت تدبیر و امید را در بخش خاوران تشریح کرد.

به گزارش ایلنا، وی اولویت دولت در بخش خاوران را حل مشکلات زیر ساختی و زیر بنایی قیامدشت و روستاهای این بخش اعلام کرد و گفت: «متاسفانه با وجود مصوبه هیات وزیران و استقرار بخشداری، هنوز بسیاری از ادارات و سازمان‌ها در این بخش اداره و یا دفتر نمایندگی ندارند و مردم باید برای حل مشکلات خود به مرکز شهرستان ری و یا شهرستان مجاور مراجعه نمایند».

وی با اشاره به پیگیری‌های فرمانداری ری و بخشداری خاوران مبنی بر استقرار ادارات در این بخش، تشکیل ستاد بحران در خصوص سرریز شدن کانال آب ری- ورامین و پرداخت خسارت به مردم را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این بخش برشمرد و افزود: «خوشبختانه با پیگیری‌های فراوان این کانال در حال سرپوشیده شدن است و انشاله یکی از معضلات اصلی مردم پس از چندین سال برطرف خواهد شد».

 «تقوی» ادامه داد: «در راستای حل مشکل آب قیامدشت، معضل چندین ساله آب آشامیدنی این منطقه در دستور کار قرار گرفت و با پیگیری‌های صورت گرفته با تامین بخشی از آب از سد ماملو و اختصاص اعتبارات لازم از سوی فرمانداری ویژه شهرستان ری و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و همکاری بسیار خوب شرکت آب و فاضلاب استان تهران این مشکل حل شد».

به گفته وی با این اتفاق، کیفیت آب شرب قیامدشت به حد استاندارد و مطلوب رسیده است.

وی با اشاره به جوان بودن جمعیت کشوری، استقرار اداره «ورزش و جوانان» در بخش خاوران را از دستاوردهای دیگر دولت در این بخش عنوان کرد و اظهار داشت: «پس از استقرار این اداره، جلسه‌ای با حضور آقایان «گرشاسبی»، مدیرکل ورزش و جوانان استان تهران، دکتر «جمالی‌پور» معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان ری، «مجیدی»، معاون برنامه ریزی و اداری مالی فرمانداری، «سعید بیات»، معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری و «مصطفی نکو لعل آزاد»، رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ری مقرر گردید مبلغ ۱۵ میلیارد ریال جهت تکمیل مجموعه ورزشی قیام دشت از طرف فرمانداری ویژه شهرستان ری اختصاص داده شود.

بخشدار خاوران کمبود سالن چند منظوره در قیامدشت را از دیگر مشکلات این منطقه دانست و خاطر نشان کرد: «وجود مجموعه ورزشی در راستای شناخت پتانسیل‌ها و بالا بردن سطح سلامتی و نشاط بسیار تاثیر گذار است و کمبود آن در قیامدشت به وضوح احساس می‌شود که در این خصوص احداث مجموعه ورزشی در زمینی به مساحت ۷ هکتار در خیابان آزادی شمالی قیامدشت با امکاناتی همچون، زمین چمن مصنوعی، پیست دوچرخه سواری و دومیدانی با اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد ریال به زودی اجرایی خواهد شد».

بخشدار خاوران همچنین بر رفع مشکلات آموزشی در قیامدشت تاکید کرد و گفت: «فضای آموزشی و رفاه دانش آموزان بسیار مهم است و مدارسی که نیاز به تعمیرات و بازسازی دارند در دستور کار قرار گرفته است و تا پایان سال جاری، مدرسه ۱۶ کلاسه «شهید تندگویان» که توسط خیرین و افراد نیکوکار در حال احداث است به فضاهای آموزشی منطقه اضافه خواهد شد».

به گفته «تقوی»، اختصاص آب سد ماملو به قیامدشت، احداث مخزن آب ۵۰۰۰ متر مکعبی و اتصال آن به خط لوله‌های آب سد ماملو با اعتباری بالغ بر ۲۳ میلیارد ریال تا پایان آذرماه و احداث مخزن دیگری به منظوز افزایش حجم ذخیره آب در سال آینده تا سقف گنجایش ۱۰ هزار متر مکعب با اعتباری در حدود ۴۳ میلیارد ریال، بازگشایی خیابان ولیعصر (عج) تا پایان سال جاری توسط شهرداری منطقه ۱۵، احداث پارک جنگلی در شمال قیامدشت تا روستای چهل قز با واگذاری زمین ازمنابع طبیعی، بازسازی و تجهیز درمانگاه دولتی امام رضا (ع) و شبانه روزی کردن آن، تکمیل و تجهیز و افتتاح استخر شهرداری تا پایان شهریور، ساخت دو واحد مدرسه توسط خیرین و فرمانداری ویژه شهرستان ری از جمله اقدامات دولت در بخش خاوران است.

وی همچنین اظهار داشت: «هم اکنون بازسازی بخشی از شبکه‌های فرسوده آب در روستاهای بخش خاوران با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال و اتمام عملیات آن تاپایان شهریورماه، احداث مخزن آب ۱۰۰۰ متر مکعبی روستای چهلقز با اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد ریال و عملیات روکش آسفالت روستاهای بخش به میزان ۱۷کیلومتر در حال انجام است».

 بخشدار خاوران با تاکید بر پیگری موضوع نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی این بخش از تجهیز کتابخانه عمومی قیامدشت به میزان ۵۰۰ میلیون ریال و باز سازی شبکه روشنایی بزرگراه امام رضا (ع) حدفاصل پل سیمان تا قیامدشت و پیگیری استمهال وام بنگاه‌های اقتصادی و واحدهای تولیدی درحال بحران و همچنین تهیه و بازنگری طرح‌های هادی روستایی خبرداد.

«تقوی» با اعلام این مطلب که «در سه ماهه دوم امسال اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال برای بهسازی معابر و فضای سبز روستاهای بخش خاوران اختصاص یافت» اظهار امیدواری کرد با تخصیص اعتبارات لازم از محل عوارض آلایندگی، چهره روستاهای بخش خاوران در سال آینده متحول شود.

بخشدار خاوران در پایان از پیگیری‌های فرماندار ویژه شهرستان ری و معاونین وی در خصوص رفع مسایل و معضلات چندین ساله حوزه تحت مسولیتش قدردانی و تصریح کرد: «بی‌شک بدون حمایت و همراهی مسولین امر و مردم و اهالی شریف و ولایتمدار بخش خاوران، این مسایل حل نمی‌شد».

نماینده عالی دولت در بخش خاوران با بیان اینکه «نگاه دولت به بخش خاوران یک نگاه ویژه است» اجرای طرح‌های عمرانی، فرهنگی و اقتصادی در این بخش را در جهت توسعه و رشد و اعتلای بخش خاوران مفید دانست و از ظرفیت‌های خوب این بخش در جذب سرمایه‌های داخلی و خارجی درراستای تقویت بنیه اقتصادی کشور با توجه به راههای مواصلاتی عبوری از این بخش به مناطق شرق و شمال شرقی کشور و موقعیت استراتژیک خاوران خبر داد.

کد خبر : ۳۰۳۹۴۱