خبرگزاری کار ایران

مدیرهنرستان هنرهای زیبای پسران زنجان خبرداد

جذب دانش‌آموز در رشته‌های سینما، انیمیشن، نقاشی و گرافیک

مدیرهنرستان هنرهای زیبای پسران زنجان، با اشاره به آغاز جذب دانشجو در سه رشته کاردانی حرفه‌ای امور فرهنگی، کاردانی حرفه‌ای هنرهای تجمسی با گرایش عکاسی، سینما با گرایش فیلم‌سازی، در زنجان، گفت: مسوولان فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان در صدد اضافه شدن دو رشته موسیقی و روزنامه نگاری دربرنامه‌های این مجموع هستند.

به گزارش خبرنگا رایلنا از زنجان، رضا قاسمپور امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران زنجان، گفت: این هنرستان امسال در رشته‌های سینما، انیمیشن، نقاشی و گرافیک دانش آموز جذب می‌کند.

قاسمپور، با بیان اینکه عملیات اجرایی هنرستان هنرهای زیبا از سال ۸۸ آغاز شد ه بود، افزود: درسال گذشته با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این مجموعه به بهره برداری رسیده است.

مدیر هنرستان هنرهای زیبای پسران زنجان، در ادامه با بیان اینکه تاکنون بیش از ۶۰ میلیارد ریال برای احداث این هنرستان هزینه شده است، از نیاز این مجموعه به ۱۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر برای تجهیز امکانات خبر داد.

 وی با یاد آوری اینکه هم اکنون این مجموعه یکی از هنرستان‌های مجهز کشورمحسوب می‌شود افزود: این هنرستان در سطح کشور دارای رتبه دوم است.

قاسمپو، در بخشی از سخنان خود، با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا آغاز سال تحصیلی ۵۰ دانش آموز در رشته‌های مختلف در این هنرستان ثبت نام کنند، یادآورشد: تاکنون ۲۰ دانش آموز در این هنرستان ثبت نام کردند.

مدیرهنرستان هنرهای زیبای پسران زنجان، با اشاره به تکمیل ظرفیت رشته‌های سینما و انیمیشن، گفت: هم اکنون مشکل جذب دانش آموز این هنرستان در رشته‌های گرافیک و نقاشی است.

وی، همچنین درادامه با تاکید بر لزوم جذب اعتماد مردم نسبت به این هنرستان در زنجان تصریح کرد: تبدیل این مجموعه به قطب هنر و آموزش رشته‌های هنری استان زنجان را از برنامه‌های بلند مدت مسوولان این هنرستان برشمرد.

قاسمپورد راین راستا ادامه داد: طبقه نخست این مجموعه برای هنرستان و طبقه دوم آن برای دانشگاه علمی کاربردی هنر در نظر گرفته شده است.

قاسمپور، با اشاره به هنرستان هنرهای زیبای پسران و دانشگاه علمی کاربردی هنر زنجان زیر نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت و اقدام به جذب دانش آموز و دانشجو می‌کند، افزود: مدرسان و اساتید این دو مجموعه از اساتید و هنرمندان برجسته و فاخر استان خواهند بود.

وی، در پایان سخنان خود، با بیان اینکه همین نگرش یکی از مشکلات تحصیل در رشته‌های هنری است، مشکل دیگر این بخش را مبهم بودن دور نمای شغلی این رشته‌های تحصیلی دانست.

کد خبر : ۳۰۳۳۰۷