خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان خبر داد

تشدید طرح‌های انتظامی در البرز

فرمانده انتظامی استان البرز از تشدید طرح‌های انتظامی در مناطق آلوده استان خبر داد.

به گزارش ایلنا در کرج، سردار کامرانی صالح با اشاره به اجرای طرح‌های متعدد پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز در استان البرز از هفته اول شهریورماه، گفت: با توجه به بررسی‌های کار‌شناسی پلیس و مطالبات عمومی، تشدید اجرای طرح‌های پاکسازی در دستور کار معاونت‌ها و پلیس‌های تخصصی استان قرار گرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات اطلاعاتی پلیس البرز برای شناسایی فروشندگان مواد مخدر، سارقین، اراذل و اوباش، قاچاقچیان و... استان گفت: در آغاز اولین روزهای ماه پایانی تابستان، طی چندین عملیات منسجم و هماهنگ از جمله در حصار کرج، پاکسازی نقاط آلوده و برقراری امنیت از لوث توزیع کنندگان خرد مواد مخدر و مصرف کنندگان تابلو در سطح استان به اجرا درآمد.

فرمانده انتظامی استان البرز در ادامه، از جمع آوری ۳۲۳ معتاد تابلو، کارتن خواب و پرخطر از سطح شهرستان‌های استان و نیز دستگیری ۲۶ فروشنده مواد مخدر در این طرح خبرداد.

سردار کامرانی صالح افزود: با هماهنگی مقام قضائی تعداد ۱۵ آلونک استعمال مواد مخدر که به محل تجمع معتادان تبدیل شده بود نیز شناسایی و تخریب شد.

وی با اشاره به دستگیری ۵۳ سارق در سطح شهرستان‌های البرز، گفت: متهمان دستگیر شده در زمینه‌های مختلف از جمله سرقت از منازل و خودرو فعالیت می‌کردند که دردام پلیس گرفتار شدند.

فرمانده انتظامی استان البرز ادامه داد: کشف ۲۵ خودرو و ۵ دستگاه موتور سیکلت سرقتی از جمله دستاوردهای این طرح بود، در این خصوص اموال مسروقه دیگری نیز کشف شد و به مال باختگان اطلاع رسانی‌های لازم صورت گرفت.

وی با اعلام اینکه به اراذل و اوباش و مزاحمان نوامیس مردم اجازه جولان نمی‌دهیم، تصریح کرد: طی هفته گذشته تعداد ۱۰ نفر از اراذل و اوباش شاخص دستگیر شد.

وی، مبارزه با قاچاق کالاهای گمرکی و دخانی را از دیگر اقدامات پلیس در این طرح عنوان کرد و افزود: در هفته گذشته کشف اقلام مختلف کالای قاچاق از جمله لوازم خانگی و مواد دخانی به مقدار قابل توجهی صورت گرفت که در این زمینه توقیف ۷ دستگاه تریلر نفت کش حاوی ۲۱۰ هزار لیتر فرآورده‌های نفتی به ارزش ۲۵۵ میلیون تومان از کشفیات شاخص این هفته محسوب می‌شود که کام مخلان امنیت اقتصادی را تلخ کرد.

این مقام مسئول، جلوگیری از ایجاد آلودگی صوتی، بازدید از اماکن عمومی نظیر پارک‌ها و تفرجگاه‌ها، سرکشی از اصناف مختلف مانند مراکز خرید، سفره خانه، چایخانه‌ها و... را از دیگر اقدامات پلیس البرز در این طرح‌ها عنوان کرد و ادامه داد: برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب از سوی معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در راستای ترویج فرهنگ حجاب در جامعه و جلوگیری از بی‌بندو باری که تبعات جبران ناپذیری در خانواده‌ها به جای می‌گذارد...، همگی در جهت ایجاد محیط امن و آرام برای فعالیت شهروندان است.

فرمانده انتظامی استان البرز با بیان اینکه اجرای موفق طرح‌های پاکسازی مستلزم همکاری صمیمانه مردم و پلیس است، گفت: پلیس، خدمتگزار مردم است و مردم نیز باید برای داشتن شهری سالم و آرام، با خادمان خود همکاری کنند.

کد خبر : ۳۰۱۶۶۳