خبرگزاری کار ایران

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج مطرح کرد

لزوم آموزش‌های دانشگاهی‌ برای تربیت نیروی کارآفرین و متخصص

سرپرست مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج بر نقش کلیدی آموزش بر توسعه و اثربخشی کارآفرینی در کشور تاکید کرد.

به گزارش ایلنا در کرج، حسین آبین با بیان این‌که جهاد دانشگاهی باید نقش فرادانشگاهی را در سطح دانشگاه‌ها ایفا کند گفت: مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی، در راستای تربیت نیروی کارآفرین و متخصص برای خدمت در تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و فرهنگی کشور گام برمی‌دارند.

وی در ادامه با برجسته خواندن مأموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی در حوزه کارآفرینی و اشتغال افزود: مراکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی با هدف ایجاد زمینه مناسب برای فعالیت همه جانبه در گسترش اعتلای دانش، ارتقای شاخص‌های کمّی و کیفی و منزلت اجتماعی آموزش‌های کاربردی، فعالیت می‌کند و رسالت تربیت نیروی انسانی متخصص و کارآمد را به دوش می‌کشد.

آبین افزود: ترویج ارزش‌های دینی در فضای دانشگاه، افزایش نشاط و شادابی در بین دانشجویان و کارکنان و ایجاد انگیزه برای دانشجویان و ارائه اثر فرهنگی و هنری مرتبط با رشته تحصیلی توسط دانشجویان از اهداف اجرای برنامه‌های فرهنگی در این دانشگاه است.

وی خاطر نشان کرد: آموزش‌های علمی کاربردی به دلیل ماهیت آن و تأکید بر جنبه‌های کاربردی در آموزش، از اهمیت ویژه و استراتژیکی برخوردار است؛ چراکه این آموزش‌ها در واقع یک نوع مهارت‌اندوزی بر اساس تقاضای بازار کار است که با ایجاد یک شغل تخصصی باعث بهبود توانایی فردی و تخصصی دانشجویان می‌شود.

آبین با تأکید بر نقش کلیدی آموزش بر توسعه و اثربخشی کارآفرینی در کشور گفت: آموزش‌های مراکز علمی کاربردی با برنامه‌ریزی و اجرا باعث تربیت نیروی انسانی متخصص، ماهر و کارآفرین برای خدمت در تمامی بخش‌های اقتصادی، اجتماعی، صنعتی و فرهنگی کشور شده و با اجرای ایده‌های جدید فرصتی برای وقوع و شکل‌گیری کارآفرینی ملی ایجاد کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اولویت‌های مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی کرج افزود: اشتغال‌زایی و کارآفرینی مبتنی بر دانش و تشکیل کانون‌های اشتغال‌زایی و تجاری از اولویت‌های این مرکز است.

آبین در پایان خاطرنشان کرد: آموزش‌های علمی‌کاربردی به عنوان یکی از عوامل مهم در ایجاد تفکر و انگیزه کارآفرینی کشور باعث بالا بردن سطح علمی و دانش فنی و مهارتی دانشجویان شده است؛ به‌گونه‌ای که نتایج آمار نشان می‌دهد 85 درصد دانش‌آموختگان این مراکز آموزشی، شاغل و از روحیه کارآفرینانه برخوردارند.

کد خبر : ۳۰۰۸۶۶